IP wijzigt automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb er wat geld tegenaan gegooid om iemand mijn wireless router te laten configureren. Alles deed het maar ineens veranderde op alle kaarten het IP adres van 192...... naar een adres dat begint met 169. En nu doet niets het meer. Zonde van het geld. Weet iemand hoe de kaart zomaar een ander IP kan krijgen?

De configuratie was een 192. adres wat via dhcp aan de werkstations werd toegekend, echter nu lijkt dit niet te werken. 169. houdt bijna altijd in dat je geen dhcp (automatisch ip adres) meer krijgt.

Dit zou kunnen omdat er bijvoorbeeld geen verbinding is.

Probeer de router eens te resetten (bv de stroom er ff 3 seconden eraf en dan dr weer op)

Dat werkt in de meeste gevallen wel.

Geplaatst door DarkZen
Probeer de router eens te resetten (bv de stroom er ff 3 seconden eraf en dan dr weer op)

Dat werkt in de meeste gevallen wel.

Misschien voor anderen die hiermee zitten:
Een van de computers had een conflict op het irq van de netwerkkaarten. Beide netwerkkaarten (de onboard en de draadloze) hadden irq 10. Dit zorgde voor vastlopers in de PC (om de minuut ongeveer) en het compleet ontregelen van de router. Via allerlei omwegen en uiteindelijk een nieuwe installatie heb ik dat verholpen en nu is hij al een dag zo stabiel als wat.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan