ip wijzigt elke keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nafets

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
Ik heb een draadloze router modem die automatisch ip adressen geeft aan de computers maar nou merkte ik dat mijn ip adress is gewijzigd na het opstarten 192.168.2.3 was het eerst en nu is het 192.168.2.2

Aangezien ik voor mijn computer een aantal poorten heb geopend en een andere computer nu 192.168.2.3 heeft staan voor de verkeerde computer de poorten open volgens mij :rolleyes:

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn p.c 192.168.2.3 behoud en dus de poorten geopend blijven voor die p.c ???
Moet ik dit in de router instellen of op de p.c zelf ???

Sommige routers hebben de mogelijkheid om portforwarding in te stellen naar een id. Ook als het ip adres daarvan wijzigt (en dat gebeurt met DHCP gewoon nogal eens), kom je toch op de betreffende pc uit.

Een andere optie is om de pc te voorzien van een vast IP adres. Neem dan een hoog IP adres dat niet uitgedeeld zal worden uit de DHCP range om conflicten te voorkomen.

Ik heb de DHCP server van de router uitgezet, een range aangeven welke ip adressen erop mogen, de PC's een vast ip adres gegeven, als gateway het ip adres van de router opgegeven, de DNS in de router ingesteld met de DNS adressen ven de ISP, en deze ook in de PC's opgegeven.

Dan blijven alle geforwarde ip adressen met de desbetreffend poorten voor die PC's behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan