IP ZELFDE als laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

karibo

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
mijn system:
- Window xp home edition
-mijn router is Sweex LW 050
-firewall bulgaurd
mijn moeder:
-Widows xp proffesional
-router Sweex LW 050
-firewall/anti norton

Deze vraag is het gevolg van mijn vorig porbleem
Ik heb een vast ip ingesteld voor poorten enz te kunnen openen ik heb de guide gevolgd op port fowarding nu heb ik een vast ip en kan ik eindelijk poorten openen voor games en andere dingen maar nu probeerde mijn moeder op haar laptop (draadloos internet) op internet en dan komt er op mijn pc die is aangesloten met de kabel via de router dat er iemand anders ook dit ip gebruikt maar als ik keek bij mijn moeder via 'uitvoeren in start' CMD -> ipconfig /all -> kom ik op een heel anders ip adres uit zij begint met 168.XXX.XX.XXX en ik met 192.XXX.XX.XXX hoe kan ik dit probleem nu oplossen want men moeder zou graag snel terug internet hebben en anders moet ik alles ressetten en kan ik die poorten wel vergeten

Danku, Karibo

Hoi !

Tja, dat IP-adres dat je aan je eigen PC hebt gegeven is dus in de range van 192.xxx.xxx.xxx.

Nu stel je op de PC van je moeder een IP-adres in dat 1 hoger is dan het jouwe, dus als jij 192.168.2.4 hebt stel je bij je moeder 192.168.2.5 in.

Nu moet alles weer werken.

Greetz,

Harry.

hey harry maar als ik ipconfig /all heeft ze geen dns servers en geen standaard gateway dat blijft gewoon leeg en haar ip is 168.XXX.XX.XXX dus het is al anders en is 192 niet voor kabel en 168 voor draadloos dus wat moet ik bij die dns servers en default/standaard gate away dan invullen en mag ik haar ipadres zomaar 192.XXX.XX.XXX maken :/?

Hoi !

Dat 168,...... nummer geeft Windows als er geen ander IP te vinden is !

Je moeder heeft dezelfde gateway als jij en ook dezelfde DNS-server !

Draadloos of bedraad heeft daar niets mee van doen; je werkt beiden met dezelfde router.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan