ip zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel123

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
176
hoi

als ik mij ip wil weten ben ik op meerdere sites geweest en die geven 80.57.xx.xx aan
maar mijn pc zegt dat ik 192.168.1.xxx heb dus eigenlijk het ip van mijn router maar met 3 getallen extra en 80.57.xx.xx staat nergens dat dit mijn ip op mij pc.

dus wat is het nou.

mzzl
 
Je computer staat in een netwerk, die (het netwerk dus) draait via de IP-range 192.168.1.xxx maar voor de buitenwereld ben je te bereiken via het andere IP-adres.
 
het eerste ip adres is door de provider aan de router toegekend, het tweede ip adres is door je router aan je pc toegekend.
 
Je computer staat in een netwerk, die (het netwerk dus) draait via de IP-range 192.168.1.xxx maar voor de buitenwereld ben je te bereiken via het andere IP-adres.

maar waarom zie ik deze ip 80.57.xx.xx niet op mijn pc staan

ik zie alleen maar192.168.1.xxx
 
Omdat de router voor de verbinding met het internet zorgt en jij niet direct met het internet bent verbonden... Jij bent via de router aan het internet verbonden. Dus jij krijgt 192.168.1.xxx van de router mee en jouw internetprovider geeft 80.57.xxx.xxx door aan de router...
 
Omdat de router voor de verbinding met het internet zorgt en jij niet direct met het internet bent verbonden... Jij bent via de router aan het internet verbonden. Dus jij krijgt 192.168.1.xxx van de router mee en jouw internetprovider geeft 80.57.xxx.xxx door aan de router...

bijvoorbeeld ik wist mijn ip dus niet dan kan ik hem via de router dus wel vinden
 
bedankt voor je hulp nou snap ik het heelemaal:thumb:

en ik heb mijn ip adres gevonden in mijn router instelingen

weer wat intelligenter geworden wel belangrijk voor mij ga hier naar ICT doen:D
 
Mooi dat het opgelost is, zou je dan de status van dit topic aan willen passen. (rechts onder)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan