ipad 2 internet doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
hallo

Ik heb net een ipad 2 en ik heb mijn wifi in gebruik genomen maar ik krijg gewoon geen internet weet iemand waar ik naar kan kijken?

Hoi,

Misschien even vermelden of je beveiliging wachtwoord hebt ingevuld en/of het juiste netwerk hebt geselecteerd.

Instellingen > Wi-Fi > Kies een netwerk...
Kies daar je eigen netwerk en voer het juiste wachtwoord in. Als het goed is heb je dan verbinding. Zo niet dan heb je waarschijnlijk een onjuist wachtwoord ingevoerd.

Kan ook nog zijn dat (in de instellingen) Wifi uitstaat, dat Vliegtuig-modus geactiveerd is etc.

Tijs.

ik heb mijn eigen netwerk gekozen en het juiste ww gebruikt want de laptop werkt prima met de gegevens

Is er in de router MAC-filtering beveiliging ingesteld? Indien ja, direct uitzetten (is maar een magere extra beveiliging en je hebt er last van als je 'nieuwe' computers/smartphones/ipads etc. op het draadloze netwerk wilt aansluiten).

Tijs.

ik heb een experiabox van kpn

mac filtering staat uit
ssid broadcast wireless mode mixed
band with 20 mhz
channel auto
client wpa/wpa2

Daar gaan we weer ;-)

Laat me raden, je hebt de V8 witte Experiabox van KPN......

Welkom bij de club zou ik zeggen.

Wat je even kan doen is inloggen op de box en je kanaal wijzigen.
Dit is waarschijnlijk een tijdelijke oplossing maar je bent even geholpen. Verder moet je zelf gaan zoeken naar de beste plek voor de box in je huis waar hij geheel of in ieder geval grotendeels storingsvrij staat.
De problemen liepen al flink binnen op het KPN forum maar beginnen nu ook hier.

KPN draait er een beetje omheen, de ene medewerker zegt dat het bekend is en dat er een firmware update komt en de anders zegt doodleuk dat ik de eerste met een probleem ben ;-)
Ben nu met Webcare bezig op Twitter en die zijn wat toegeeflijker en kennen de situatie op de diverse fora wat beter.

Kortom, je bent niet alleen. Ik ben al maanden bezig en zo ook vele met mij !!

Ben het met Terrarabo eens: Ipv. Auto stel een vast kanaalnummer in bij de Wifi instellingen van je router. Verder kun je testen met het instellen van WPA2 ipv. WPA/WPA2 mixed.
Het programma inSSIDer kan je helpen een kanaalnummer te vinden die niet (of weinig) gebruikt wordt in je buurt.

Tijs.

@dnties, dank voor je bericht. Helaas zal deze oplossing tijdelijk zijn. Er zijn zoal gezegd erg veel problemen met de V8 van KPN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan