iPad email programma foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellenschut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
Hallo allemaal,

Sinds vandaag doet mijn email op de iPad het niet meer, terwijl het voorheen prima werkte.
Email ontvangen lukt nog wel, maar bij verzenden krijg ik dus de foutmelding dat de server het emailadres niet accepteert.

Ik heb mijn email adres via een webhost, dus geen hotmail etc. maar een email voor mijn eigen website.

het is een IMAP account op de iPad.
De hostnaam is mail.puurpittig.nl
Gebruikersnaam is ***@puurpittig.nl

Bij server uitgaande post staat SSL uit en gebruik ik severpoort 587.
Gebruikersnaam en wachtwoord staan niet ingevuld omdat ik dan een fout krijg dat ze onjuist zijn, terwijl deze voor zover ik weet goed zijn.

Kan iemand me helpen?

Ellen

Welkom op Helpmij :)

Klopt het dat jouw webhost your-webhost is?
Heb je dan deze stappen al gecontroleerd?

Ja klopt! Stappen heb ik gedaan maar bij de server voor uitgaande mail krijg ik een foutmelding als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord op geef.
Deze zouden niet kloppen.

De gegevens voor de uitgaande server zijn gelijk aan die voor de inkomende server.

Als je dezelfde gegevens voor de inkomende server hebt ingevoerd en die zijn wel juist dan is het goed mogelijk dat het adres van je uitgaande server niet klopt.

Probeer anders eens de standaard poort 25. Volgens mij is 587 juist de poort die normaliter voor SSL gebruikt wordt.

De gegevens bij beide servers zijn gelijk. De poort op 25 zetten lukt ook niet, SSL of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan