[ Ipad II ] Vraag over printen en over mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintilla

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hoi,

Ik was op zoek naar een functie of een app voor de ipad die er voor zocht dat een mail die ik binnen krijg kan overzetten naar "Dropbox". Dus ik krijg een email + bijlage binnen dan wil ik deze compleet over kunnen zetten naar "Dropbox". De tekst van de mail en de bijlage.

Verder was ik ook een manier aan het zoeken om te kunnen printen met de ipad. Ik heb geen Airport of een draadlose wifi printer. Wat ik heb is een usb2.0 printer die aan een computer hand die verbonden is met het netwerk. De printer is geshared op de computer. Een printer via usb kabel aan de vaste computer met een cat5e lankabel aan een linksys wrt54. Wat zou ik moeten instellen op de router zodat de printer draadloos zichtbaar word?

Hoop dat mijn 2 vragen beantwoord kunnen worden.
Alvast bedankt!

Ik geef zelf pas na 6uur weer antwoord op dit topic, ben stage aant lopen en kan niet steeds kijken voor een post.

kijk voor printen met een ipad in het nieuwste tijdschrift van TIPS&TRUCS
daar word het beschreven
NR 11 NOVEMBER 2011

Laatst bewerkt:
Vraag 1 :

denk dat het nog niet mogelijk is met dropbox om je mail daar in te dumpen vanaf je ipad
vind het ook niet echt erg handig
je zou dan net zo goed een email kunnen sturen naar een desktop pc of een hotmail account (is ongeveer hetzelfde idee)

Vraag 2 :

je zou het programma PRINT (print to all ) kunnen proberen in de appstore
heb het zelf wel al op me telefoon staan maar nog niet echt uitgetest

@aloew
Het idee van de mail is dat ik het kan backupen. En alles zonder computer zou kunnen doen. En wanneer de ipad laten we zeggen in duizendstukken valt, dat je kan terug zijn in dropbox hoe je alles gesorteerd en gezet had.
Edit:
Print to all getest maar kan er niets mee, ik moet op een manier de printer die aan de computer hangt zichtbaar maken dat deze bij het netwerk draadloos komt te staan.

@Bertus
nr11 november 2011 is er nog niet! Loopt tot oktober 2011 nu, of bedoel je 2010?

Laatst bewerkt:
is er niet??? ik heb hem hier liggen hoor ;)
Ok.

Ik zou het graag willen weten, maar om dat magazine weer aan te schaffen voor 3.75 vind ik het ook niet waard. had gehoopt op een oplossing gewoon op ut forum.

ik zou het even googlen >>>>>> Google

via google kan je veel informatie opdoen met de juiste zoektermen

maar dat programma PRINT ( print to all ) uit de appstore vind je niks ?

Laatst bewerkt:
ik zou het even googlen >>>>>> Google

via google kan je veel informatie opdoen met de juiste zoektermen

maar dat programma PRINT ( print to all ) uit de appstore vind je niks ?

Ik bedoel het zo niet. Ook al gebruik ik die app mij printer is dan nog steeds niet zichtbaar op het wifi netwerk. Zoals ik al zei: printer- kabel - vastepc - kabel - wifirouter.

is je printer wel gedeeld in je netwerk ?

en als de printer is aangesloten op een computer door middel van usb ... dus niet draadloos zou de computer ook aan moeten staan (maar ik denk dat je dat wel begrijpt)

je printer delen doe je door met de rechtermuisknop op je printer te klikken en dan delen te selecteren ...

is je printer wel gedeeld in je netwerk ?

en als de printer is aangesloten op een computer door middel van usb ... dus niet draadloos zou de computer ook aan moeten staan (maar ik denk dat je dat wel begrijpt)

je printer delen doe je door met de rechtermuisknop op je printer te klikken en dan delen te selecteren ...

Nartuurlijk heb ik dat gedaan. :)
De computer staat aan. Maar ik snap gewoon niet dat de ipad de printer dan niet ziet. Ik heb zoon vermoeden dat ik iets anders zou moeten instellen op de router ofzo, maar dat zie ik vanavond wel.

Verder bedankt.

PC Draadloos + Printer via USB2.0 wordt wel gezien door een Laptop Draadloos of een PC Draadloos en Ipad.
(PC vaste draad + wifirouter) + Printer via USB2.0 wordt niet gezien door Ipad. Met andere pc of laptop werkt gewoon wel, als ik ip-adres van de computer invul.

Dus ik zoek nu een app voor de ipad waar je een ip-adres kan invoegen voor de printer.

Laatst bewerkt:
hoi

even wat in info

als je de ipad 2 update naar IOS 5 kan je met iclouds je email als het goed is backuppen

ik heb wat gevonden over printen ( Idevice printen )

het is wel voor windows 7 waarschijnlijk ook wel voor vista

wil het zelf ook gaan uitproberen, alleen heb ik helaas een windows xp computer gekoppeld aan de printer

volgens mij laat je op deze manier je ipad denken dat je printer een AIRPRINTER is

heb ook nog de programma weprint + print + printcentral getest

als ik weprint op me computer installeer en de app PRINT laat hij me printer wel zien !

afdrukken lukt nog niet echt .... als ik meer weet dan laat ik het wel even weten

Laatst bewerkt:
AirPrint heb ik werkend gekregen op windows xp home edition. Dus ik kan nu goed printen met de ipad via de computer.

Ik ben nu nog bezig om iets te vinden waarmee je totale email en de bijlage kan overzetten naar dropbox. Of een manier dat je mails in mappen kan zetten in de mail app van apple zelf. Ik heb de ipad gejailbreakd voor cydia extensions.

Laatst bewerkt:
oke dat heb je gedaan via die uitleg van het forum ? ..... ben namelijk wel benieuwd wil het graag zelf ook uitproberen

en als je op IOS 5 zit kan je met iclouds je email backuppen

iclouds zit vanaf IOS 5 standaard bij de apple software

Laatst bewerkt:
oke dat heb je gedaan via die uitleg van het forum ? ..... ben namelijk wel benieuwd wil het graag zelf ook uitproberen

en als je op IOS 5 zit kan je met iclouds je email backuppen

iclouds zit vanaf IOS 5 standaard bij de apple software

Ik heb AirPrint maar zelf wat uitgepuzzeld hoe het precies moest voor windows xp. Op het internet stond het allemaal vervelend of dan weer alleen voor windows 7. Ik leg wel uit hoe ik het gedaan heb op dit forum.

Verder weet ik dat je met icloud mail en meer kan backuppen, maar ik upgrade nog niet naar ios 5.0, want dan vervalt mijn jailbreak. En ik vind androidlock, sbsettings en meer van die dingen heel handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan