Ipad probleem (gaat aan en gelijk weer uit)

JaapenEster

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
De Ipad van mijn dochter geeft een probleem.
We dachten dat met het vervangen van de accu het probleem over zou zijn maar dat is helaas niet het geval.
Wanneer de Ipad wordt opgestart aan de oplader wordt het zwarte scherm met Apple logo zichtbaar maar gaat daarna gelijk weer uit.
Wanneer je de Ipad op de computer aansluit kunnen we de Ipad alleen maar resetten.
We willen de Ipad niet resetten omdat er nog veel tekeningen opstaan die in Procreate zijn gemaakt en die we er nog proberen af te halen.

Iemand een idee wat we nog kunnen proberen?

Als het goed is ingesteld, zou je de data in de cloud hebben moeten staan. Als je tenminste automatische backups laat maken. In welk geval je de iPad met een gerust hart kunt resetten. Je zou in ieder geval eens op een computer kunnen inloggen in de iCloud omgeving om dat in een webbrowser te controleren.

Ik krijg de indruk dat het om een behoorlijkmoud beestje gaat, en dan zit daar vermoedelijk ook nog een oudere iOS versie op. Kun je wat meer informatie geven?

Hallo OctaFish,
Het is idd een oudere Ipad (2020). Wel altijd de updates gehad maar alleen bij het maken van automatische backups is iets fout gegaan. Het 1e jaar dat mijn dochter de ipad had ging het nog goed en een jaar zijn er geen backups meer gemaakt. We missen dus de gegevens van de laatste 3 jaar.
We hebben inmiddels geprobeerd om via iTunes toegang te krijgen tot de Ipad en proberen te updaten. Ook dat is helaas niet gelukt. Alles lijkt goed te gaan. de update wordt gedownload en Itunes gaat die installeren maar uiteindelijk is er niets gebeurd of veranderd.

Ik zou eerst, als je via iTunes de iPad hebt gekoppeld, een backup maken. Dat kan ook vanuit iTunes. Kijken of dat wél gaat. En als dat lukt, dan resetten en de backup terugzetten. Overigens is een iPad van 2020 in mijn ogen niet oud; bij mij blijven ze veel langer actief :).

Het lijkt op een vastgelopen update of corruptie in de IOS. Backups mislukken en het is onduidelijk of itunes updates installeert. DFU (Device Firmware Update) kan helpen om de iPad te updaten zonder data te verliezen. Google naar DFU-modus en volg de instructies nauwgezet. Gebruik een officiele Apple kabel. Itunes zal bij een correcte connectie een melding geven dat een apparaat in herstelmodus is gevonden. Kies voor update (NIET herstellen!!) en laat het proces voltooien. Fingers crossed

We hebben geprobeerd om via iTunes mbv een officiele Apple kabel te updaten maar dat is helaas niet gelukt. Het loijkt er op dat als we nog data van de Ipad willen halen we naar proffesionele hulp moeten gaan zoeken.

Hoi, ja dat hebben we ook geprobeerd zonder suc6. Inmiddels zijn we er achter dat de Ipad in een bootloop zit omdat de laatste iOS update niet is gelukt door waarschijnlijk te weinig beschikbaar geheugen.
Je zou verwachten dat de iPad checkt of er genoeg ruimte beschikbaar is om de nieuwe update er op te zetten maar zoals we hebben ondervonden gebeurd dit dus niet. Iets dat Apple al 10 jaar schijnt te weten maar er niets tegen of mee doet. Schandalig van Apple.
Nu zijn wij genoodzaakt om professionele data recovery in te schakelen om nog bestanden van de Ipad te halen.

Terug
Bovenaan Onderaan