iPad upload bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
328
Hallo,

Ik heb net een iPad aangeschaft maar ben helemaal niet vertrouwd met Apple. Ik wou eigenlijk onder andere een tablet waarmee ik PDF bestanden kon uploaden naar een website. Dit blijkt niet te lukken met mijn iPad, ik krijg enkel de keuze voor foto en video. Terwijl ik dit met mijn Android Smartphone dit perfect kan.

Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? Ik heb namelijk eerst een Samsung tablet gehad maar was niet tevreden over de beeldkwaliteit, vandaar gekozen voor een iPad.
Ook wens ik een app waarmee ik bestanden kan halen van een USB stick die op mijn router aangesloten is, dus via LAN en eventueel FTP. Iemand ervaringen hiermee?

mvg,
Andy
 
Hoi,

met een app zoals Wireshare zou je kunnen inloggen via de browser op je computer of laptop en zo de pdf bestanden kunnen uploaden naar een website (Gratis App)
Je moet het een beetje zien als een draadloze hardeschijf de app van wireshare maar alsnog heb je de tussenkomst van een computer nodig

En misschien kan je de app FileExplorer proberen (Gratis App)

Zo kan ik in ieder geval bij me gedeelde bestanden van me computer, geen idee of je hiermee de usb op de router ook kan bereiken.

Als je gejailbreakt bent zijn er volgens mij nog wel meer mogelijkheden, en anders gewoon even op google zoeken naar een app.

kwam deze sites/apps nog tegen

https://itunes.apple.com/nl/app/iuploader-uploads-downloads/id527487442?mt=8

iCab browser schijnt ook bestanden te kunnen uploaden is helaas een betaalde app.
 
Laatst bewerkt:
Hallo aloew,

Ik heb al 3 apps geïnstalleerd en ben ze eens aan het bekijken.

Met Wireshare en FileManager kan ik al op mijn FTP server. USB via router moet ik nog testen maar denk dat dit ook wel zal lukken. Enige jammer is dat je bijvoorbeeld geen bestanden kunt aanmaken met extensie .php of .html.
Met Wireshare en FileManager kan je vanaf je pc via een Wifi sync bestanden opladen op je iPad, zeer handig dus. Maar wat ik bedoelde was eerder een bepaalde website bezoeken op de iPad en daar een bestand opladen. Bijvoorbeeld wanneer je een CV wil opladen op een jobsite.
FileExplorer Free is iets minder, bij vele dingen dat je klikt vragen ze voor de pro app.

Ik hoop dat deze apps uiteraard geen soort cloud apps zijn want wil niet overal mijn bestanden gaan verspreiden.
PS. Jailbreak ben ik niet zo voor te vinden, is pas de nieuwe iPad Air :).

Met vriendelijke groeten,
Andy
 
Ik heb nog even gekeken en heb 2 apps gevonden.
Je moet waarschijnlijk wel even de bestanden eerst syncen in itunes.

Icab mobile | (betaalde app)

Komt toch het meeste in de richting van wat je zoekt.
Heb het even uitgetest en het lukt het me niet om op 2 fileshare site om te uploaden.
(niet echt een goed teken maar kan ook aan de upload systemen van de websites gelegen hebben)
De app werd wel in verschillende forums aangewezen om bij de site monster.com je cv te kunnen uploaden, misschien dat het dus wel werkt op bepaalde sites.

iuploader | (gratis en betaalde app)

Werkte bij mij niet echt lekker de gratis versie en ook deze kon niet uploaden op 2 filesharing sites.
Dat het niet werkt kan ook aan de upload system liggen op de websites, dus eigenlijk is het een gok of het werkt of niet.

Je kan bij beide apps wel makkelijk bij je bestanden maar mijn voorkeur gaat uit naar de icab mobile app.
Heb deze gedownload en werkt eigenlijk wel goed afgezien van het feit dat het uploaden niet is gelukt.

Anders zou je in het engels nog even kunnen gaan googlen op: How to upload files from ipad to website - en daar dan een paar verschillende zoektermen van maken.

In Wireshare kan je ook linksbovenin je ip adres plus port nummer zien
als je dan via je browser op de pc naar dat adres gaat dan kan je draadloos je bestanden eraf halen en opzetten zonder itunes.
je moet wel op hetzelfde netwerk zitten. Wist niet of je het al wist maar ik dacht ik vermeld het even.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Icab Mobile heb ik ook al paar keer zien passeren op internet. Ik zal dit bij gelegenheid ook eens testen, moet ik eerst een kaartje voor hebben om te kunnen aankopen.

Via wireshare kan je inderdaad via het IP uploaden van pc naar ipad. Dit had ik gezien en lijkt me wel zeer handig om snel iets uit te wisselen.
Alleen mis ik op ipad een soort van bestandssysteem waarbij meerdere apps aan dezelfde bestanden kunnen. Maar goed, misschien verwacht ik wel teveel :).

Alvast bedankt voor je reply.

mvg,
Andy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan