ipadres accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

ae roseboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een belkin accespoint waar ik draadloos mee internet.
Dit werkt prima, maar nu wil ik hem beveiligen en dat wil niet lukken!
Ik kan niet in het inlogscherm van het accespoint komen, kan niet achter het ipadres van het accespoint komen.
Heb al ipconfig /all gedaan maar daar staat hij niet bij, het enigste wat ik zie is:
standaardgateway 10.0.0.138
DHCP server 10.0.0.138
DNS servers 10.0.0.138
Ingelogd met 10.0.0.138 in mijn explorer, dan kom ik in het inlogscherm van mijn modem.
Heb al verschillende ipadressen bebruikt van de belkin 192.168.2.1 en 192.168.2.254 enz
maar het enigste wat ik te zien krijg is een scherm van msn dat niet aan de zoekopdracht kan worden voldaan.
Wie heeft er een idee wat ik nog meer zou kunnen doen.

Alvast bedankt

Probeer je draadloos op je belkin te komen? Kun je tijdelijk een pc/laptop MET draad op de belkin aansluiten (en die tijdelijk loskoppelen van het modem)? Dan naar het config.scherm gaan, IP-adres staat in het boekje, de boel beveiligen en weer alles aansluiten. Ga je de boel beveiligen met WEP? Dan de key ook invoeren in de draadloze computer(s).
p.s. wat ook wel eens wil helpen is de belkin resetten...

Mijn ervaring is dat belkin een goede telf. helpdesk is, zelf met een gratis nummer.

Hoe wel het type van het accespoint bij de hand.

Ik kan niet in het inlogscherm van het accespoint komen, kan niet achter het ipadres van het accespoint komen.
Heb al ipconfig /all gedaan maar daar staat hij niet bij, het enigste wat ik zie is:
standaardgateway 10.0.0.138
DHCP server 10.0.0.138
DNS servers 10.0.0.138
Ingelogd met 10.0.0.138 in mijn explorer, dan kom ik in het inlogscherm van mijn modem.
Heb al verschillende ipadressen bebruikt van de belkin 192.168.2.1 en 192.168.2.254 enz
Zoals erbicom aangaf, maar zorg er wel voor dat je pc in dezelfde range zit als je Belkin.
Dus heeft je Belkin standaard het 192.168.2.1 adres (zie handleiding)? Zet dan eerst je pc in de range van 192.168.2.x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan