Ipadres repeater veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Mijn probleem is het volgende.

Ik heb een router/wifi accespoint van telenet welk in de berging staat. Hierdoor is het signaal op de eerste verdieping zwak tot onbestaande.
Mijn iprange is 192.168.0.x

Nu heb ik den wifi repeater van linksys maar die heeft standaard een ipadres 192.168.2.x

Dus wanneer ik via mijn laptop deze repeater wil benaderen gaat dit niet omdat mijn laptop een ipads van 192.168.0.x heeft

De repeate is een van linksys model wre54g

volgens de lectuur op Internet is het standaard ip adres van die repeater anders, maar dit maakt in wezen niks uit. Hoe staat het met je Engels want hier http://homekb.cisco.com/Cisco2/ukp....nge_Expander_Using_Windows_7__Vista_or_XP.xml
staat eea uitgelegd.
De laptop die je gaat gebruiken voor de config vd repeater mag geen verbinding hebben met het AP van telenet. Schakel dus draadloos even uit op de laptop en configureer op de bekabelde ethernet adapter vd laptop een vast ip-adres bv. 192.168.2.10 (mag niet hetzelfde vd repeater zijn natuurlijk). Als subnet masker 255.255.255.0. Verbind nu de laptop met repeater dmv een ethernet kabel. Je zou nu in de webinterface vd repeater moeten kunnen (na opgeven van username en paswoord). Voor het vervolg kan je dan best even naar de engelstalige URL zien.
Mocht je ergens vastlopen, post je verdere vragen dan even.

staat dat adres toevallig niet op de repeater zelf? Of in alle geval zou dit toch in de documentatie dienen te staan. Als je de instructies uit post 2 hebt gevolgd; zou je toch in de repeater moeten geraken. Indien niet probeer dan eens met 192.168.1.10 bijvoorbeeld. Volgens de link in post 2 is het standaard adres vd repeater 192.168.1.240. Heb je in het verleden al de instellingen vd repeater aangepast of is dit pas nieuw aangeschaft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan