ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Berichten
241
ik probeer een radiouitzending te doen via internet en ik zend wel uit,maar om de luisteraars mee te kunnen laten luisteren moeten zijn mijn juiste ip adres hebben.
weet iemand een progje waarmee ik dat snel kan doen. ik maak gebruik van een router dus door cmd en dan ipconfig te doen zie ik alleen de router ip. 192.168.2.100 dit is niet de juiste.
wie kan me helpen. het mooiste zou zijn een programma want bij casema veranderd je ip continu.
alvast bedankt.

groeten rene
 
In jouw router kan je je ipadres gewoon zien hoor.
Zonder programmatje of zoiets.
Maar als jij steeds wijzigt van ipadres hoe komen jouw luisteraars dat dan te weten.
 
mijn luisteraars zijn vrienden en die zien het in me msn naam staan. daar zet ik het in. maar ik kan dus niet de goede zien in me router volgens mij.
weet iemand een betere manier???????
 
Na het ingeven van het command ipconfig/all, staat je router ip bij de regel
"Standaardgateway" en niet bij de regel "IP-Adres".

Met behulp van zowel je router ip als je private ip('s) kunnen mensen van buitenaf niet in je LAN komen, dat moet via je public ip (van je provider gekregen) verlopen.

In je router staat volgens mij DHCP op enabled(afgevinkt), vandaar dat je
ip steeds kan veranderen.

192.168.2.100 is niet je router ip, maar je private-ip.

Verder weet ik niet hoe je netwerkverbindingen in elkaar zit.

Je echte public(WAN) IP kun je in je router weldegelijk vinden.

Bij mij vind je dat onder "System management" -> "Online status" -> "Wan status"

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dan klik je op die link en dan kan de pagina niet gevonden worden, of moet ik iets anders doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan