Ipaq 1940 en Tom Tom 3 navigatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

monsoom

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
9
Ik heb de bundel Ipaq1940 en Tom Tom 3 navigatie gekocht. Beide apparaten zijn voorzien van Blue tooth.
Palmtop werkt prima, Tom Tom geinstalleerd, via Bluetooth manager/settings GPS geinstalleerd, echter bij het uitvoeren van een geplande route in Tom Tom, geeft het apparaat aan; GPS positie onbetrouwbaar.
Van alles al geprobeerd, rond gereden e.d. niets helpt.

Wat is er loos? wat doe ik verkeerd??

PS waar kan ik een uirgebreide gebruikershandleiding vinden. (meegeleverde documentatie is erg summier.)

Groetjes Rob.
 
Dit komt omdat de GPS-ontvanger geen GPS-verbinding met de satellieten krijgt. Voor een optimale satellietontvangst dient u buiten te zijn met vrij zicht op de hemel. Herpositionering van uw GPS-ontvanger zou uw probleem moeten oplossen.

Als u voor het eerst de software heeft geïnstalleerd, als u buiten bent en u heeft vrij zicht op de hemel, dan kan het een tijdje duren voor de GPS-ontvanger verbinding maakt met de satellieten. Dit kan maximaal 45 minuten duren. Dit gebeurt echter alleen de eerste maal dat u uw GPS-ontvanger gebruikt.
Warmte reflecterende ramen.

Als uw auto athermisch warmtewerende ramen heeft, bijvoorbeeld in de nieuwe Renault Laguna, worden alle electromagnetische signalen zoals het GPS-signaal geblokkeerd. Vaak hebben dergelijke warmte bestendige ramen een "gat" achter de achteruitkijkspiegel waar de signalen wel doorheen kunnen.

Als u geen signaal in de auto ontvangt, plaats uw GPS-ontvanger dan bij het "gat". U kunt ook een externe GPS-antenne of een verlengsnoer gebruiken om de kabel van de GPS-ontvanger te verlengen zodat de ontvanger bij de achterruit van uw auto geplaatst kan worden (de GPS-ontvanger moet immers een vrij zicht op de open hemel hebben).

Kijk anders eens op www.tomtom.nl
 
hoi
Meschien helpt dit GPS ontvanger staat standaard op ifra rood poort zet deze is op com 2 poort of com 3
Groetjes weetje
 
Ik heb hetzelfde probleem!!!
En de GPS ontvanger staat op com3...

Ben weer naar de leverancier teruggegaan, die heeft een reset gedaan, maar opnieuw geen verbinding met de satelliet. Heb zelfs de GPS ontvanger een uur buiten het raam van de auto gehangen... geen resultaat...
De Ipac 1940 pocket pc werd daarna heeeeel traag...ik kon hem niet meer uitzetten. Natuurlijk liep toen de accu leeg. Weer opgeladen, en toen... was de tom-tom navigatie software verdwenen van de pocket pc... Ben nu radeloos.. Heb in totaal 1100 euro aan het systeem incl. Europa navigatie software uitgegeven!!!... Nog steeds werkt niets!!! :(
 
Ik heb de andere com poorten geprobeerd, blijft weigeren. Overigens is het zo dat com 5 voor bluetooth verbinding is

Ik ga morgen bellen met TOM TOM techn. support
020-4469469

Als ik positief nieuws heb, horen jullie dat.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook al met de Tom-Tom service dienst gebeld. Daar spreken ze alleen maar Engels!! Nu kan ik best wel behoorlijk engels, maar niet als het zo technisch is. Een email gestuurd, maar daar kreeg ik ook geen bevredigend antwoord. Ik ga nu het hele systeem terugbrengen naar de verkoper. Ben benieuwd..Laat het wel weten hier als er verder nieuws is.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder met jouw tom tom gedoe gaat monsoom, laat je het even weten??

groeten
 
Nou het werkt hoor en goed.

Ik heb in tegenstelling tot werd geadviseerd de serial port COM 8 geselecteerd (5 werd autom.ingesteld) Ik heb ook vanaf de site van TOM TOM een upgrade gedownload, versie V3.02 414/406


Kontakt met TOM TOM lijkt onmogelijk; er is niet gereageerd op mijn e mail en het info desk tel nummer is continue in gesprek. (Voor 10.00 uur antw.app.)

veel succes, je kunt me ook mailen op monsoom@hetnet.nl

Groetjes Rob.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan