ipaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

rods11

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
16
Ipaq Win XP pro pc (celeron 800) probleem en Compaq/HP helpdesk reageert weer eens niet.

Alle geluid is na het 'enablen' van de microfoonfunctie uitgevallen. Alle mute opties in geluidbeeher zijn in orde en het apparaat geefr de (intel) sounddrivers op de correcte plekken goed functionerend weer. De microfoon werkt overigens ook niet.

In de bios zijn geen geluidsopties te vinden en op de support site zijn geen geluidsdrivers (die ik toch maar voor alle zekerheid wilde installeren) voorhanden.

Het beestje is een tweedehandse aanschaf voor mijn dochtertje geweest en er is geen cdrom om te troubleshooten.

Is er nog een evidente oplossing die ik over het hoofd zie?
 
Ik denk dat je het beste de drivers van de geluidskaart opnieuw kan instaleren.

Kijk eens in apparaatbeheer (rechtermuisknop op "deze computer"-kies eigenschappen-ga naar tabblad apparaatbeheer)

Zie je hier ergens een geel uitroepteken of vraagteken tussen staan?

Voor een geluidskaart heb je altijd een driver nodig, je geeft zelf al aan dat je deze nie voorhanden hebt.

Wat je dan het beste kan doen is met het programma aida32 te kijken welke geluidskaart er in je systeem zit en m.b.v die gegevens een driver met bijv. google.

Succes
 
Bedankt voor je hulp maar, zolas ik al schreef, alle drivers worden als correct werkend gerapporteerd, dat betekent dat er geen uitroep dan wel vraagtekens zijn in apparaatbeheer.

Het gaat hier overigens om een onboard intel geluidsdriver van de 815 mainboard.
 
Welk merk moederbord heb je dan?
je moemt nu namelijk alleend e chipset op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan