IPCamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Landgoed

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2013
Berichten
8
Het aansluiten van de IP camera via een bedraad netwerk heb ik geen probleem gehad. Als ik contact maak met IE of met Firefox geen probleem.
Echter via WiFi wil mij dit niet lukken. Deze camera wil ik alleen via het huisnetwerk benaderen dus niet via internet.

In het wireless Lan setting van de camera heb ik SSID, Netwerktype, type versleuteling en paswoord ingevuld.
In de KPN Arcadyan heb bij WiFi webfiltering het WiFi MAC adres van de camera toegevoegd.

Zolang de camera bedraad is aangesloten geen probleem, echter draadloos bij zowel ingeschakelde als uitgeschakelde MAC filtering kan ik geen contact maken met de camera.

Hoe krijg ik deze camera aan de wapper? Zie ik iets over het hoofd?
 
Ik kan twee redenen bedenken: de camera kan je type versleuteling niet aan.
Ten tweede kan je controleren, of de camera wel of niet een IP adres krijgt: ik vermoedt dat je ook in de Aradyan een lijst van dhcp Clients op het WLAN kan tonen.
 
Lutz,

Bedankt voor je antwoord.
Alle instellingen waren OK.
Waar ik echter geen rekening mee gehouden had was het hele slechte draadloze bereik. Binnenshuis nog geen 15 Mtr! :(
Ik zal dus naar een andere oplossing gaan zoeken, waarschijnlijk geen IP Camera maar een TV camera.
 
Je kan het ethernet kabel vervangen door homeplugs. Of je plaatst een range extender bij.
 
Ik zal eens kijken of een range extender de oplossing is. Bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan