Ipconfig FAIL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
HEy,

Als ik IPconfig in CMD typ krijg ik dit:

ipconfig wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

Hoe los ik dit op

Ja IPconfig.exe staat in de system32 map

type eens in je CMD SET en kijk of er in de regel PATH de directory C:\WINDOWS\system32 staat.

Groeten Marcel

Path=C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20\bin;C:\Program Files\Common Files\Microso

Ik was net bezig om uit te typen hoe je het path aan moest passen maar je hebt het zelf al gevonden.
Hierbij toch nog de uitleg voor het geval er anderen komen met een soortgelijk probleem.

Klik met rechts op Deze Computer en kies Eigenschappen, ga naar tabblad Geavanceerd en klik op Omgevingsvariabelen, zoek hier (in de onderste helft van het venster) de regel Path en dubbelklik deze, voeg vervolgens in de regel Waarde van variabele de volgende tekst aan het begin toe %SystemRoot%\system32;

Groeten Marcel

Kan ik er ook extra paths aan toe voegen?
Ja dat kan
voeg vervolgens in de regel Waarde van variabele de volgende tekst aan het begin toe %SystemRoot%\system32;

Bij mij ziet het er bijv. als volgt uit: %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Program Files\Intel\DMIX;C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\;C:\Program Files\Support Tools\
Scheidt de verschillende waarden met een ; en het werkt, misschien is een reboot noodzakelijk maar dat weet ik niet zeker.

groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan