ipconfig verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

saidd

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem, namelijk als ik bij uitvoeren "ipconfig" intyp, komt er een venster en die verdwijnt een moment later.
Nu heb ik even gegoogeld(ja, dat is een werkwoord:p) en heb ik het via cmd geprobeerd.
Helaas, "ipconfig wordt niet herkend als..."
Weet iemand hier raad mee?

Het klopt dat je ipconfig niet kunt laten wekren door gewoon ipconfig in te tikken, het is namelijk een dos-tooltje. Dus eerst CMD en dan als DOS-command ipconfig. Wel vreemd dat ie dan niet gevonden wordt. Heb je al de hd's afgezocht naar ipconfig? Het behoort te staan in C;\windos\system32

Als je ipconfig gewoon kunt vinden in C:\Windows\System32 dan zal vermoedelijk het path niet meer goed staan in de system variabelen.

Ga dan naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem
Binnen het scherm Systeemeigenschappen ga je naar het tabje Geavanceerd.
Binnen geavanceerd kies Omgevingsvariabelen.
In het onderste venster van Omgevingsvariabelen staan de systeem variabelen. Daar moet je zoeken naar de variabel “Path”

In Path moet minsten als waarde staan: %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;
Daar begint de waarde mee. Al;s dat niet het geval is moet je de waarde Bewerken en deze string vooraan in de Waarde plakken.
Daarna OK en Windows herstarten.
Dan zou het moeten werken.

Als je in XP de 'gewone' DOS prompt opent (niet het uitvoeren vak gebruiken) en daar intypt ipconfig.exe werkt het zoals het moet werken.

In Path moet minsten als waarde staan: %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;
Daar begint de waarde mee. Als dat niet het geval is moet je de waarde Bewerken en deze string vooraan in de Waarde plakken.

Nu je dat zegt, weet ik waardoor het komt: ik kreeg op school les in java. Om met cmd te compilen, moest ik die waarde herschrijven. Vergeten terug te zetten:o.

Nu doet hij het weer, dank aan allen.

@pasja
Via command neem ik aan? Daar doet hij het idd wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan