iPhone 3G Ontploft

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Hallo Lezer,

Heel erg leuk dat je mijn berichtje leest, lach er maar gerust om, ik zelf doe het ook!

Mijn iPhone lag vannacht in de oplader en ineens werd ik wakker van een harde knal. Mijn iPhone is ontploft! Ik vannochtend terug naar de winkel met de gesmolten en nog rokende iPhone naar T-Mobile en van hun kreeg ik het geld terug! Onder 1 voorwaarde: clausule. Ik moest een brief tekenen waarin stond dat ik het aan niemand mag doorvertellen. Maar dan kreeg ik alleen me geld terug.

Is dit rechtvaardig, hebben hun het recht mij zo een belachelijk brief te laten tekenen? Apple laat verder niets horen.

Groeten,
Martijn

Something Like This:
iphone-explosion-300x287.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet of dat terecht is maar je hebt in ieder geval nu al geschonden;);)

Ja, dat weet ik, maar op andere website's staat dat T-Mobile dat recht niet heeft. Chanteren heet dat tegenwoordig...

dan had je eerst even moeten kijken of ze in hun recht staan voordat je tekende nu heb je getekend denk ik zo maar is een vreemde zaak

Laatst bewerkt:
Sorry, ik was misschien niet duidelijk, maar nergens heb ik verteld dat ik het ook daadwerkelijk heb getekend.

Ik heb mijn geld (nog) niet.
De brief is ook nog niet getekend.

Er vanuit gaande dat dit toestel nog gewoon onder garantie viel:neen dit mag niet!!
Valt het buiten garantie dan mag de verkoper daar wel een bepaling op los laten.
Hij handelt dan uit coulance....

Of deze bepaling dan a zinvol is en b een goede reclame na nee dat niet....

Lijkt me eigenlijk wel van belang dat Apple dit toch weten moet....

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke ik kan je niet verder helpen maar of je tekent en je krijgt je geld of je gaat je recht zoeken maar dan kon het wel eens lang gaan duren voordat je je geld krijgt.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, sowieso MOET Apple dit weten, en het toestel is nog maar 2 en een halve week.

Gr Martijn

Hoi,

Oke ik kan je niet verder helpen maar of je tekent en je krijgt je geld of je gaat je recht zoeken maar dan kon het wel eens lang gaan duren voordat je je geld krijgt.

Ok, maar wel bedankt:thumb:

Misschien lezen we nog wel hoe het afgelopen is :thumb:

Laatst bewerkt:
Of deze bepaling dan a zinvol is en b een goede reclame na nee dat niet....
Lijkt me eigenlijk wel van belang dat Apple dit toch weten moet....
Is natuurlijk een beetje amerikaanse regel.
Aangezien buiten garantie zoiets vergoeden kan duiden op het toegeven van aansprakelijkheid en op deze manier kun je niet zeggen, Apple/T-Mobile "schikt" de zaak.

Maar als deze regel binnen garantie gesteld werd, niet doen, je hebt recht op een deugdelijk product. Sterker nog, buiten garantie kun je ook nog een vuist maken aangezien je redelijk sterk staat om te bewijzen dat het niet jou schuld is.
Lijkt namelijk op een accu die ontploft.
1. Je kunt niet zomaar bij de accu van een Iphone
2. Er zijn meerdere gevallen bekend van dit probleem op het internet
Dus dit duid op een Fabricage fout. Mede (als hij er echt zo uitziet als het plaatje) omdat je op deze manier letsel had kunnen oplopen. dus laat je niet zomaar afschepen bij t-mobile en laat terloops instituten als "Rechtsbijstand" en "Consumentenbond" vallen tijdens het gesprek :)

Rechtsbijstand en Consumentenbond was ik van plan. Ook ga ik bij de Politie aangifte doen tegen T-Mobile en al helemaal Apple.

T-Mobile was heel onklantvriendelijk en deed chagrijnig en alsof het iedere dag gebeurde, alsof het de normaalste zaak van de wereld is:confused:

Ik ga zeker zaken ondernemen, en inderdaad hij lijkt precies op de foto die is weergegeven in mijn eerste post. Zeker eng dat ik sliep, wie weet zijn we allemaal hier niet meer geweest doordat me dekbed enz. in de brand vloog:eek:

Ik dank jullie allen hartelijk en zal jullie zo snel mogelijk meer laten weten:D

Groeten,
Martijn

Probeer even op http://www.iphoneclub.nl

Sowieso is het daar nieuws maar op het forum zijn waarschijnlijk wel aardig wat lui die je weten te helpen met wat je exact kunt ondernemen.

Idd Leuk dat je je geld terug gekregen hebt, had ik niet :P
Wel raar dat je zon brief moest tekenen :confused:

Hij zegt toch "Zo iets als dit " ;)

Klopt inderdaad, ik heb die foto van Google, maar inderdaad ik bedoelde ook "Zoiets als dit".

Heb inmiddels mijn geld terug, heb de brief NIET getekend. Apple wil nu meer informatie van mij door een vragenlijst van 37 vragen. Ik vul deze in, want wanneer ik dit heb gedaan weten hun meer van de oorzaak en krijg ik 60 % (jawel 60 %) korting van hun wanneer ik de nieuwe iPad aanschaf!

O ja, die 60 % daar kwam Apple mee aanzetten nadat ik hun had verteld dat ik aangifte had gedaan :p Dus ik heb hun mooi 'te pakken'.

Groeten,
Martijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan