Iphone 3gs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minion1992

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
55
hallo mensen op dit forum

ik zit met het probleem op mijn iphone 3gs inmiddels 1 jaar en zo 8 maanden oud
hij begon zo 2 maanden terug dat hij geen wifi verbinding meer wou maken hij zag het eerst wel maar
dat ging naar verloop van tijd ook niet meer nu ziet hij helemaal geen wifi meer nergens ik heb de iphone gereset firmware downgrade gedaan geupdate
allemaal zonder resultaat nu vraag ik me af moet ik miss de wifi module vervangen maar als ik dat vervang is het probleem dan weg
want ik krijg de wifi niet werkend wat denken jullie daarvan
als ik de wifi module vervang werkt het dan of niet
of hebben jullie nog meer tips waardoor ik het wifi werkend krijg

Mvg, Ruud
 
Je toestel is nog een twee jaar dus valt waarschijnlijk nog binnen de garantie. Bij T-Mobile en Vodafone krijg je bijvoorbeeld 2 jaar garantie. Dan zal ik het toestel ter reparatie opsturen. Alleen ben je hem dan waarschijnlijk enkele weken kwijt. Wanneer je zelf de reparatie laat uitvoeren ben je al snel 50 euro kwijt, maar je toestel heb je dan vaak binnen een half uur terug.
 
het gaat mij niet om de garantie ik wil eigenlijk gewoon weten of iemand hier ervaring mee heeft gehad want ik heb geen zin om mij toestel een tijd kwijt te zijn
als ik die wifi module vervang heb ik dan kans dat hij gaat werken of licht het daar helemaal niet aan
want die wifi module vervangen doe ik zelf wel laast ook bij mijn broertjes iphone 4 nieuw sherm en button knop ingezet

mvg, Ruud
 
Hier zijn twee websites welke je misschien kunnen helpen:

http://forum.techzine.nl/mobiele-telefoons/105669/iphone-3g-wifi-stuk.html
Hierbij gaat het om tips welke misschien effect kunnen hebben, gaat wel over de 3G maar je zou het kunnen proberen. Als deze tips niet werken verwacht ik dat je antenne kapot is en dus moet worden vervangen.

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/127112-3gs-wifi-werkt-niet-meer.html
Hierbij iemand die ook het probleem had en na het vervangen deed zijn wifi het weer.
 
dankje ik ga de tips proberen en anders bestel ik gewoon dat ding gr, ruud

edit: ik laat nog de resultaten weten met de tips en het vervangen eventueel
 
Laatst bewerkt:
Je hebt 50% kans dat die het doet, ik heb 2 weken terug ook de wifi module ( antenne, koste maar €2,50) vervangen op een 3G en de wifi deed het nog steeds niet, hij vindt ze wel maar maakte geen verbinding. Ik heb toen op YouTube gezien dat het ook aan de ic chip kan liggen en heb de video aanwijzingen gevolgd door met hete luchtpistool de ic chip te verwarmen zodat het tin weer vloeit en weer verbinding zou maken ( zg reflow) ook dit mocht niet baten, het enige was dat hij wel deed verbinden en na 1 seconde weer de verbinding verbrak en opnieuw ging zoeken. Maar ja voor die paar euro zou ik het wel proberen om de wifi antenne te vervangen. Succes.
 
Hallo

Hier is e.e.a. te koop voor de 3Gs:

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...e+3gs+wifi&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

"het gaat mij niet om de garantie ik wil eigenlijk gewoon weten of iemand ..." ---> toestel zelf openen = onmiddelijk garantieverlies.

De wifi elektronika zit op het motherboard , alles is s.m.d.

Het enige die je kunt kopen , zijn de antennetjes voor dit toestel.

Mocht je toch het toestel zelf willen openen , controleer of het connectortje die naar de antennes loopt , niet van het motherboard is losgekomen.

Dit kan immers ook de door u vermelde symptomen geven.

Mocht dit een antenneprobleem zijn , kun je proberen om veeel dichter bij de router te gaan staan met dit toestel.

Mocht het wifi gebeuren nu wel vlot gaan , kan een antenne/connector probleem de oorzaak zijn.

Anders volgens mij zo goed als zeker defekte hardware. (motherboard)

Peter
 
ik heb de antenne vervangen stelde eigenlijk niks voor ik starte de telefoon op en hij deed het direct alleen ik liep zelf even te klooien met de telefoon en toen kon ik hem weer opnieuw gaan restoren geen back up natuurlijk
dus hij is nu weer opgestart en hij ziet de wifi alleen nu maar verbinding ho maar
=3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan