iPhone 4 in het water gevallen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo,
Ik heb dus een iPhone 4 van iemand van m'n werk gekregen die dus in het water is gevallen, en hij gaf hem gratis
dus ik dacht of ik hem misschien nog kon maken. Ik zoek voor suggesties hoe je hem kan fixen of tips, zelf heb ik hem nu in een plastic bakje in de rijst liggen.
Iemand vertelde me dat dit goed zou werken. Dus ik hoop dat jullie een paar tips hebben!
Mvg Antoine

Op de verwarming leggen, met een haardroger eens erop blazen,...

Mijn vader had da eens met z'n gsm in het toilet, hij werkt nog steeds nadat hij hem een paar dagen op de verwarming had laten liggen en een paar keer per dag met de haardroger erop blies :p Misschien domme dingen, maar hij werkt nog steeds :D

Dankje :) Het bakje ligt op me verwarming en mijn kamer is nu 100 graden :P

Hallo

Toestel zo snel mogelijk openen ....

Achterdeksel eraf , batterij eruit , en zo veel mogelijk water (vocht) d.mv. luchtdruk (compressor) wegblazen.

Eventueel in een warme luchtoven (circulatie) leggen (geopend) gedurende enkele uren op lage temperatuur +/- 35 a 40°C max.

Indien dit niet snel genoeg gebeurt ---> elektrolyse printplaat en kontakten (t.f.t. en touchscreen , etc ...)

Misschien is dit alles nu reeds te laat , maar deze info kun je misschien in de toekomst gebruiken.

Mocht dit ooit gebeuren , en je kunt dit alles niet snel doen ... (batterij eruit , en in een plasic zakje doen ... uiteraard eerst zakje "luchtledig" zuigen om zo veel mogelijk corrosie te voorkomen)

Peter

Deze is al ongeveer een week oud, dus geen hoop meer? Maandje in rijst?

Hallo

Geen flauw idee of het rijsttrucje helpt ...

Indien er slechts sprake is van een minimale hoeveelheid vocht , of slechts waterdamp ???

Mocht er echter veel water in dit toestel zitten (wifimodules , etc...) zie ik het niet gebeuren , dat het water tijdig kan verwijdert worden zonder dat er definitieve schade is.

Een door oxydatie defekt motherboard (meestal de doormetaliseringen en connectoren) is en blijft defekt.

Zoals reeds eerder vermeld , indien je dit alles kan voorkomen door tijdig uit te blazen met luchtdruk.

De rijsttoestanden kun je uiteraard nu nog proberen (een nee heb je , een ja kun je krijgen) , en is uiteraard beter dan helemaal niets te doen.

Indien dit toestel nu al reeds een week intern vochtig is , ziet het er zeker niet goed uit , en is de kans dat er geen schade is zo goed als nul.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan