iPhone 4 verzwakt Wifi signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DefectGun

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Beste helpmij'ers,

Ik heb sinds een paar dagen een 2de hands iPhone. Ik hem hem van mij vader gekregen, aangezien hij nu een nieuwe telefoon heeft.
Mijn probleem is: het Wifi signaal van deze iPhone is heel zwak. Dwz dat, zelfs wanneer ik naast mijn modem zit, ik nog maar net 3 streepjes heb (het maximale). Wifi analyzer vertelt mij echter dat ik maar 50-60% van het signaal oppik. Dit is naar mijn smaak veel te weinig, want wanneer ik naar de keuken loop heb ik vaak al geen verbinding meer.
Het probleem ligt zeker niet aan het netwerk, want het probleem bestaat ook met andere netwerken.
Mijn iPhone draait op iOS 6.1.3 en is gejailbreakt (sn0wbreeze, tethered). Ook de jailbreak heeft er niks mee te maken, aangezien ik het probleem al had voordat ik hem jailbreakte.

Ik zou graag horen wat jullie ideeën zijn om dit op te lossen :)

M.v.g.,

Edit: het valt me net op dat ik iets hoor rammelen/tikken, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Edit 2: Sbrotator 6 (een tweak waardoor je je springboard kan laten draaien) werkt ook niet om onbegrijpelijke redenen. Connectie?

Laatst bewerkt:
Dat zegt al genoeg.

het onderdeel wat er voor moet zorgen is defect.

Ik weet niet of je de telefoon wegdoet of een nieuwe koopt anders heb ik er wel interesse in.

Maar het ligt aan de wifi antenne

Je kan ook de tweak wifi booster installeren via cydia, Weet alleen niet of het echt helpt.
Het zou zomaar kunnen dat je wifi antenna niet meer goed is.
Je zou dan ook gewoon de wifi antenna los kunnen bestellen en vervangen.
Hoe je die vervangt zou je dan op youtube kunnen opzoeken.

Hallo

Meest voorkomende oorzaak slecht signaal wifi/g.s.m. ---> defekte antenne.

Mits je een beetje handig bent kun je deze zelf vervangen.

Hier te koop iphone 4G

http://www.benl.ebay.be/itm/New-Ant...e_Replacement_Parts_Tools&hash=item460fc8bcdf

"Edit: het valt me net op dat ik iets hoor rammelen/tikken, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? "

:o losgekomen connector van de antenne ... beugeltjes of schroefjes is met bovenstaande ook mogelijk.

Mochten er schroefjes of andere metalen onderdelen "rondhuppelen" in het toestel , dan is de kans zeer reeel dat er kortsluiting wordt veroorzaakt met een defekt toestel als gevolg.

Peter

Datgene wat je hoort rammelen is de oorzaak dat wi-fi signaal zwak is. Bij de wi-fi shield dus dat zwarte plaatje boven het moederbord, daar zitten 5 schroeven, de bovenste schroef is langer en moet contact maken met de middenplaat en wanneer je deze wi-fi plaat los schroeft moet waar de bovenste schroef doorheen gaat een metalen lipje zitten die contact maakt met het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan