iPhone 4: wat is de beste optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Beste Forumlezers,

Op dit moment beschik ik over een Samsung Jet S8000 met een Vodafone-abonnement van €14,99 per maand (Bel+SMS+Web) voor 24 maanden. Inmiddels is al ruim een jaar van dit abonnement voorbij en erger ik me kapot aan mijn huidige toestel.

Vandaar dat ik wil overstappen op de iPhone 4. Nu is de vraag, wat is de beste optie? Het is mogelijk om bij Vodafone mijn huidige abonnement stop te zetten, op voorwaarde dat ik een nieuw (iPhone)-abonnement bij hun aanschaf.

Een andere optie is het aanvragen van een Vodafone Micro-SIM voor mijn huidige abonnement en daar dan het toestel 'los' bij te kopen. Dan kan ik als dit abonnement is afgelopen (Begin 2012) overstappen op een SIM-only abonnement en mijn losgekochte iPhone gewoon behouden.

Graag hoor ik wat jullie de beste/goedkoopste oplossing lijkt :)

Alvast bedankt!

Ik wil niet veel zeggen maar hier geloof ik niets van:
Het is mogelijk om bij Vodafone mijn huidige abonnement stop te zetten, op voorwaarde dat ik een nieuw (iPhone)-abonnement bij hun aanschaf.

Je kunt niet zomaar je abbo stopzetten en over gaan op een ander abbo. Er zal wel een addertje onder het gras zitten dat je je het laatste jaar in 1 keer moet terug betalen. Dus even 12x14,99... Dit is dus het afkopen van je abbo en daarna gewoon een nieuw abbo aanschaffen..

Voor een langere tijd kun je beter voor een los toestel + simonly abbo gaan.

De Vodafone-medewerker legde mij uit dat ik mijn oude telefoon bij hun kon inleveren en dat zij deze dan zouden vernietigen en als 'onherstelbaar' konden terugsturen. Daarop konden zij mij dan een nieuw toestel verkopen met een nieuwe sim-kaart met mijn huidige abonnement en nummer en dan zou het nieuwe telefoonabonnement ingaan, wanneer het huidige afgelopen is.

Maar dan heb ik al wel meteen mijn nieuwe telefoon. Het is volgens die medewerker 'niet geheel volgens de regels' maar het 'gebeurde wel vaker' en het schijnt binnen Vodafone een 'veelvoorkomend' proces te zijn..

tja tot je na een tijdje ineens een brief krijgt van je moet nog even een X bedrag gaan dokken. De kleine letters / het addertje onder het gras.

Ik zou het niet willen wagen en dan eerder overgaan op een losse telefoon, dus zelf aanschaffen...

Haha, ik vond het eerlijk gezegd ook maar een raar verhaal.. In ieder geval wil ik wel z.s.m. overstappen op de iPhone. Kan ik hem gewoon los kopen en bij Vodafone een micro-sim aanvragen met mijn huidige abonnement? Zodat ik na afloop van mijn huidige abonnement een Micro-SIM-only abonnement kan aanschaffen voor mijn iPhone? :)

Oke, bovenstaande vraag is opgelost. Nu is de vraag: wanneer kan ik de iPhone het best kopen? Er gaan namelijk geruchten dat er in september een 4S of zelfs een iPhone 5 komt, en ik weet niet of het de moeite waard is om daar op te wachten?

Ik zou zeker wachten nu, als de Iphone5 de moeite niet waard is, gaat de Iphone4 waarschijnlijk goedkoper worden dus ben je met even wachten sowieso beter af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan