iphone 4S werkt alleen aan stroom, start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

d3fpl0x

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Hallo,

Symptomen bij dit probleem: - wifi, bluetooth kunnen niet worden aangezet (de knoppen zijn vaag grijs)
- er is geen mobiel netwerk, dat komt omdat de datum niet klopt. (Dit kan worden opgelost door de telefoon met wifi te verbinden en de datum automatisch te laten instellen, helaas werkt wifi niet)
- Als de telefoon aan het stroom ligt start hij om de 2 a 3 minuten overnieuw op.
- Als de telefoon met de computer verbonden is blijft hij opnieuw opstarten vanwege te weinig stroom
- Als de telefoon van het stroom wordt gehaald schakelt hij gelijk uit. (zowel met als zonder batterij)
- In DFU mode zetten en herstellen en dergelijken werkt niet omdat de telefoon steeds maar opnieuw gaat opstarten.
nu mijn verhaal:

Ik zit met het probleem dat mijn iphone 4S (IOS 7.0.4) alleen aan het stroom werkt en om de 2 a 3 minuten opnieuw opstart.
Als ik de batterij eruit haal of een andere batterij van een werkende iphone 4S erin stop (de batterij van de kapotte telefoon werkt andersom ook) blijft dit probleem zich voordoen.
Ik ben er al 100% zeker van dat dit niet de batterij is en niet aan de oplader ligt.

Ik heb veel gezocht naar dit probleem, de onderstaande link is een bericht op het ifixit forum wat ook weer exact mijn probleem beschrijft.
http://www.ifixit.com/Answers/View/....+plugged+in,+reboots+constantly#answer155871

Op dit moment ga ik de aansluiting van de batterij naar de telefoon heel voorzichtig verhitten.
Mijn bedoeling hiermee is dat het soldeer metaal weer een klein beetje zacht wordt en hopelijk zijn contact punten beter pakt.

Het probleem ligt DENK ik aan het moederbord.

Graag hoor ik meer van jullie!

Groeten,

Christian

Laatst bewerkt:
Hallo

"Op dit moment ga ik de aansluiting van de batterij naar de telefoon heel voorzichtig verhitten.
Mijn bedoeling hiermee is dat het soldeer metaal weer een klein beetje zacht wordt en hopelijk zijn contact punten beter pakt."

Voor zo ver ik weet , start een iphone ook op met een gestabiliseerde voeding als spanningsbron. (4.20V)

Mocht je echt de spanningsvoorziening verdenken , kun je beter eerst dit proberen.

Peter

Hoi,

Zou je dat nader willen uitleggen ik heb namelijk geen goed idee wat je bedoelt?

Groeten,

Christian

beste hij bedoeld proberet met een oplader met 4.20v als de spanning te laag of te hoog isd an 4.20v dan gaat hij niet aan hij geeft goede advies zo mijn s2 gemaakt door hem advies

als je garantie hebt en er geen water mee contact is gekomen (je kan controleren of er water is gekomen door je iPhone te openen en binnen je iPhone te kijken of er boven en onder de 2 witte stickers rood zijn als ze rood zijn is er water bij gekomen en dat kan misschien de probleem zijn zijn ze wit dan is er geen water gekomen ) en als ze wit zij zou ik hem weer in elkaar zetten zoals hij bij het 1ste keer open was dicht doen en niet zelf gaan maken bij de aansluiting van de batterij naar de telefoon heel voorzichtig verhitten

Als je Garantie hebt kunt je naar de Apple shop in Amsterdam gaan (tenzij je dan niet zelf aan je telefoon hebt geknoeid) en daar zeggen dat je telefoon niet meer aangaat en als ik hem aan de stroom doe dat hij dan om de 2 a 3minuten opnieuw start en er ook de nieuwste ios opstaat 7.0.4 maakt niet uit welke defect er is in de garantie krijg je een gratis iPhone en want alleen in de Apple Shop in Amsterdam (want dat is de hoofdkantoor/winkel)krijg je in de garantie zonder dat de telefoon is verzekerd een nieuwe iPhone 4s gratis precies de zelfde als die je hebt de zelfde kleur iPhone 4s en met de zelfde GB

Controleer via hier ----> https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do of je nog garantie hebt (je hebt ook het imei nummer nodig om te controleren of je nog garantie hebt maar dat vind je achter op de iPhone 4s of op de doos)als je garantie hebt Ga met je telefoon naar Amsterdam apple shop en krijg gratis een nieuwe zolang je garantie hebt en daarna toen

hoe vind je de imei of terwijl de serienummer

Als u het product bij u hebt en het kunt opstarten

Afhankelijk van het product, vindt u het serienummer:
◾Op de onderkant van het product
◾In de software van het product (zoals in het venster Over deze Mac)
◾In iTunes (voor producten die met iTunes synchroniseren)

Als u het product niet bij u hebt of het niet kunt opstarten

Afhankelijk van het product, vindt u het serienummer:
◾Op de onderkant van het product
◾In iTunes (voor producten die met iTunes synchroniseren)
◾Op de originele verpakking van het product
◾Op het originele ontvangstbewijs (of factuur) van het product
◾Verwijder de simkaarthouder. Het serie- en het IMEI-nummer zijn gedrukt op de simkaarthouder zoals hieronder afgebeeld.

Heb je geen garantie geef hem dan op voor een reparatie bij een reparateur voordat de hele iPhone stuk is of tenzij u zelf veel kennis heeft en hem kan maken

Groetjes Musa (musaneter1)

Musaneter1,

Dank voor je uitleg, ik heb echter geen idee waar ik een oplader met 4,20v vandaan moet halen.

en de telefoon is niet door mij gekocht en is zeker 2 jaar oud, deze heeft geen enkele garantie meer.
Ik ga alsnog proberen wat ik al van plan was.

ik repareer zelf ook iphones helaas is dit een voorbeeld van een probleem waar ik zelfs niets op weet te vinden.

Op dit moment heb ik de aansluiting van de batterij op het moederbord verwarmd, zowel de aansluiting waar daadwerkelijk de kabel op geklikt moet worden als het ijzeren gedeelte aan de achterkant van het moederbord.

Het resultaat is dat mijn telefoon weer werkt.
Ik weet echter niet voor hoelang.
mocht er binnenkort weer een probleem zijn met mijn telefoon dan laat ik het weten.

Dan kunnen we erachter komen of dit een goede oplossing is of slechts een tijdelijke.

Ik verzoek ook daarom de moderator dit topic nog niet te sluiten.

PS. als er geen problemen zijn zal ik dat over precies 2 weken melden.

we zullen op u bericht afwachten of dit over een paar weken nog steeds werkt om zo ook de mensen met dit probleem te kunnen helpen

Helaas hij is zonet weer in dezelfde staat terug gekeerd.
ik wordt er echt gek van.

Ik hoop dat er snel iemand aanwezig is die hier een oplossing voor weet.

Morgen ga ik nog een keer hetzelfde doen, weer de aansluiting op het moederbord zowel aan de onderkant als aan de bovenkant verhitten maar dit keer doe ik het nog iets langer.
Ook hierover zal ik het resultaat posten.

Hallo

Meten is weten ...

Controleer de aansluitingen op hun integriteit d.m.v. een multimeter (ohmse weerstand)

Mocht er een slechte verbinding zijn , kun je het zien.

Desnoods dan hersolderen.

Gebruik van reflow liquid is elementair , zeker mits de aansluitingen zelf niet eenvoudig toegangkelijk zijn ,en minuscuul.

Zo goed als zeker is dit niet het probleem.

Peter

Hoi Peter,

Dat is allemaal te moeilijk, als ik zoveel moeite moet doen voor een telefoon en dan ook nog de kans heb dat ik hem kapot maak dan verkoop ik hem liever.

Dit heb ik ook gedaan ik heb de telefoon verkocht.

Ik ga de LG Nexus 5 halen denk ik. Leuke telefoon voor € 399,-

En daarom kan dit topic gesloten worden.

Iedereen bedankt voor de moeite.

Mocht iemand dit lezen die exact hetzelfde probleem heeft, ga naar een professionele reparatie zaak of verkoop je telefoon, de rest heeft geen zin.

Groeten,

d3fpl0x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan