iphone apps maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
2.172
beste ..

ik heb sinds een tijdje een iphone en ben eigenlijk wel geïnteresseerd in hoe de apps hiervoor nou eigenlijk gemaakt worden (en wil zelf eigenlijk ook wel weer eens aan de slag). ik heb op zich aardig wat ervaring met verschillende programmeertalen en beschikt over een laptop (geen mac). weet iemand een goede stapsgewijze guide die mij laat zien wat ik nodig heb, hoe ik dit moet aanpakken en hoe ik zo'n app op de market zet (en wat de voorwaarden enzo ervan zijn)?

ik ben niet op zoek naar guides die mij laten zien dat ik moet brainstormen naar een goed idee voor een app en dat ik mij moet afvragen of mijn app een probleem oplost enzovoort enzovoort, ik heb puur hulp nodig bij de ontwikkeling er van.

hopelijk weet iemand een goede guide of zouden jullie dit zelf uit kunnen leggen?

alvast bedankt
 
1) je moet de developers application joinen op apple.com, dan heb je een mac nodig. Dan moet je de SDK en xCode downloaden, die zowaar alleen op osx draaien. En, je moet ook eenmalig 90 euro betalen/elke maand ik weetnie en dan kan je apps publishen en developen.
 
iphone apps worden gemaakt in Obj-c. de IDE die bijna iedereen daar voor gebruikt is Xcode dat alleen voor mac is. als je een app in de markt wil zetten moet je 99 dollar per jaar betalen(hierbij krijg je ook eerder toegang tot releases enz).
als je in OBj-c wil programmeren op windows kan je GNUSTEP met de IDE daarvan gebruiken alleen daar kan je geen iphone apps in maken omdat ze geen toegang hebben tot de libary's.
 
tsja das jammer, maar ga toch echt geen mac kopen omdat ik wat apps wil maken. denk eigenlijk ook niet dat het apple echt ten goede komt. enfin, bedankt. ik weet genoeg!
 
Overigens kan je ook met de Flash IDE een app maken. Dus hoef je niet per se een mac te kopen.
 
Met Flash CS5 kun je toch app's voor de iPhone maken of vergis ik me nou?
 
zou wel kunnen, maar das denk ik niet de standaard taal. vooral niet aangezien de meeste apple devices sowieso geen flash support hebben. of vergis ik me daar weer in :p?
 
Kan prima hoor. Ik vind het programmeren in de flash ide gewoon naar. SWC exporteren naar FlashDevelop of FlashBuilder zit er dus niet in. Overigens is het wel mogelijk met een template maar daar ondervind ik zoveel problemen mee dat het de moeite niet waard is. Mocht je het toch willen proberen dan wil ik best alle benodigdheden opsturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan