Iphone en ipad mail versturen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2013
Hallo allen,

Ik heb een probleempje met het versturen van mails met me ipad en iphone.
Vroeger lukte dit maar van de ene dag op de andere niet meer.

Zijn de instellingen misschien veranderd??? Ik weet niet en vind er ook niets over terug.

Dit zijn mijn instellingen:
Hostnaam: uit.telenet.be
Ssl: aan
Serverpoort 587

Gebruikersnaam en wachtwoord heb ik nooit niet gebruikt.

Hallo Arie er zijn zoveel mail programma's (Dit is voor de IPAD) dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :DMaar om je toch te helpen kun je het beste hier naar toe surfen. Je wordt als het goed is stap voor stap begeleid. Klikje en succes ermee he. Beter kan ik niet. :D

Hallo Arie er zijn zoveel mail programma's (Dit is voor de IPAD) dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :DMaar om je toch te helpen kun je het beste hier naar toe surfen. Je wordt als het goed is stap voor stap begeleid. Klikje en succes ermee he. Beter kan ik niet. :D

Heb ik al gedaan.
En het heeft altijd gewerkt tot een paar weken terug dt het ineens niet meer werkt op men iphone en ipad.

a. Ga er maar vanuit dat je wél een (voor telenet e-mail bedoelde) gebruikersnaam + wachtwoord moet opgeven om effectief te versturen. Doorgaans precies dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord die je ook gebruikt om de mail op te halen.
b. Wellicht stuur je nu niet meer vanaf het telenet netwerk maar via het netwerk van een andere provider (bijv. mobiel Internet etc.). Dan geldt zéker het verhaal van a.

Tijs.

a. Ga er maar vanuit dat je wél een (voor telenet e-mail bedoelde) gebruikersnaam + wachtwoord moet opgeven om effectief te versturen. Doorgaans precies dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord die je ook gebruikt om de mail op te halen.
b. Wellicht stuur je nu niet meer vanaf het telenet netwerk maar via het netwerk van een andere provider (bijv. mobiel Internet etc.). Dan geldt zéker het verhaal van a.

Tijs.

dit heb ik gedaan maar dan gaat het helemaal niet. dan krijg ik fout dat de instellingen niet correct zijn.

anders krijg ik de fout "De server accepteert het afzendadres 'mijn correct-telenet e-mailadres' niet."

ik heb niets aangepast en van de ene op de andere dag ging het niet meer

Dan lijkt het me een vraag voor (de helpdesk van) Telenet zelf.

Tijs.

De meeste internet service providers (ISP's) staan alleen toe om e-mails te verzenden via hun eigen server. Dat betekent dat je alleen, wanneer je thuis bent en verbonden bent met je eigen modem, e-mails kunt versturen. Of je moet al bij een kennis zijn die dezelfde ISP heeft.

Ben je nu thuis én verbonden met je eigen modem én je kunt toch geen e-mails verzenden, dan zou ik het volgende proberen: verander de hostnaam van de uitgaande server in smtp.telenet.be

Op een iPhone of iPad zou ik zelf nooit het account van mijn ISP zetten. Dit zijn immers apparaten die je vaak ergens naar toe meeneemt.
Een iPad heb ik niet, wel een Nexus 7 tablet. Daarop gebruik ik Gmail om te e-mailen.
Wil ik op mijn tablet de mail inzien die ik via mijn ISP krijg, dan gebruik ik daarvoor webmail van mijn ISP.

Toevoeging: Hum, volgens Telenet moet het toch kunnen zoals jij dat wil. Hier staat de beschrijving van Telenet hoe je e-mail handmatig in moet stellen op een iPhone: klik!
En dan zou het moeten werken. Het lijkt erop dat jouw instellingen goed zijn, maar kijk dat nog even na aan de hand van de link die ik je hierboven gaf.

Laatst bewerkt:
Net hetzelfde

dit heb ik gedaan maar dan gaat het helemaal niet. dan krijg ik fout dat de instellingen niet correct zijn.

anders krijg ik de fout "De server accepteert het afzendadres 'mijn correct-telenet e-mailadres' niet."

ik heb niets aangepast en van de ene op de andere dag ging het niet meer

Ik heb net hetzelfde voor met mijn ipad en mijn telenet account. Mails ontvangen gaat nog maar versturen niet. Ik heb ook niets veranderd.

@tierel in de regels van helpmij staat dat je niet mee mag liften in andersmans topic even een nieuwe maken is dan wenselijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan