iPhone Remote werkt niet met iTunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbit

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Hallo,

Ik heb een Windows PC en een iMac. Mijn WinPC is met een kabel aangesloten op een dlink router. Mijn iMac is Wireless aangesloten op diezelfde dlink router. Alles werkt prima.

Onlangs heb ik voor m'n iPhone de app Remote geinstalleerd. Via iTunes op de WinPC werkt het super! De iPhone functioneert ook goed binnen m'n Wi-Fi netwerk.

Op m'n iMac krijg ik het niet aan de praat. Hoe kan dit? Firewall settings van de router kunnen het niet zijn, want anders zou het op de WinPC ook niet werken...toch?
Inmiddels heb ik de iMac ook aan dezelfde ethernet draad gehangen als de WinPC. Nothing works.

Heeft iemand een idee?

Super bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Je hebt op de Mac in de iTunes' instellingen onder devices (apparaten?) de 'look for remote' functie aan gezet?

Je hebt op de Mac in de iTunes' instellingen onder devices (apparaten?) de 'look for remote' functie aan gezet?

Hoi vanDahl,

Bedankt voor je reactie. Ja deze staat aan.
Ik ben ook al bezig geweest met m'n router-instellingen. Het liefst zou ik de firewall in m'n router willen uitzetten om te kijken of het daar aan ligt. Maar ik heb geen idee hoe ik de firewall uitschakel.
Het is een D-Link DIR-655. Wellicht dat iemand weet hoe dit moet?

Ik heb ook hier een daar gelezen over "poorten open zetten op de firewall". Maar ik weet niet precies wat ik moet doen. Is dit "Port forwarding" of doe je dit bij "Virtual Server". En welke parameters moet ik dan ingeven? Ik heb vanalles al geprobeerd maar ik heb niet 100% het gevoel dat ik weet waar ik mee bezig ben.

Wie-O-wie?;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan