iPhone & USB poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwart Licht

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Ik heb een probleem. Ik heb onlangs een nieuwe iPhone 3GS gekocht en nu ondervind ik daar wat problemen mee. Wanneer ik mijn iPhone namelijk aansluit op mijn computer (iTunes) dan krijg ik de melding dat mijn iPhone aangesloten is op een te trage poort en dat ik deze op een 2.0 poort moet aansluiten voor snellere resultaten. Als gevolg duurt het nu eeuwen om muziek op mijn iPhone te zetten. Na heel wat rondgezocht te hebben en wat te hebben geexperimenteerd kwam ik op het volgende:

Ik heb nu het programmatje USB-View gedownload, en daarmee kan je zien welke poorten er door bepaalde USB-apparaten in beslag worden genomen. Ik heb blijkbaar '1' USB 2.0 poort ('SiS PCI naar USB-Enhanced (daaraan kan je blijkbaar zien dat het een 2.0 aansluiting is) host-Controller'). Wanneer ik mijn iPhone aansluit, pakt ie blijkbaar een poort die geen USB 2.0 is. Namelijk één van de andere 6 poorten (Roothubs) die ik heb. Wanneer ik mijn iPod Nano of iets anders erop aansluit, dan pakt ie wel gewoon de Enhanced (2.0) poort, waardoor die dus wel sneller is.Daar ligt dus het probleem (ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is). Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?

Hier de screens van dat programmatje:

iPhone USB

2utoi74.jpg

iPod Nano (of andere USB apparaten)

6r7kfl.jpg

nop! misschien moet je het duidelijker beschrijven de volgende keer!

Sorry, maar duidelijker kan ik het niet stellen. Mijn iPhone maakt connectie met een USB poort die geen 2.0 is, waardoor het transferen van muziek veel langer duurt. Andere apparaten maken wel gewoon netjes connectie met mijn USB 2.0 poort, waardoor ik daarmee dus geen problemen ondervind.

Ik vroeg mij dus af hoe het mogelijk was om mijn iPhone connectie te laten maken met de USB 2.0 poort, in plaats van de andere tragere poorten.

wat je kan proberen is de driver opnieuw te installeren.

in apparaat beheer rechtermuisknop op je iphone/nano en de driver deinstalleren
vervolgens (met iphone/nano aangesloten) op zoek naar nieuw hardware.

als het goed is moet je dan een nieuw ballonnetje zien rechtsonderin van nieuwe hardware gevonden.

probeer dat eens, en zo niet, kijk een naar een update van je chipset

Nee, dat heb ik ook al geprobeerd. Heb het opgelost door een losse USB Hub te kopen en mijn iPhone nu op die hub aan te sluiten. Dit voorkomt het vertragingsprobleem.

Bedankt voor je reactie toch ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan