Zwart Licht
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jan 2009
Ik heb een probleem. Ik heb onlangs een nieuwe iPhone 3GS gekocht en nu ondervind ik daar wat problemen mee. Wanneer ik mijn iPhone namelijk aansluit op mijn computer (iTunes) dan krijg ik de melding dat mijn iPhone aangesloten is op een te trage poort en dat ik deze op een 2.0 poort moet aansluiten voor snellere resultaten. Als gevolg duurt het nu eeuwen om muziek op mijn iPhone te zetten. Na heel wat rondgezocht te hebben en wat te hebben geexperimenteerd kwam ik op het volgende:
Ik heb nu het programmatje USB-View gedownload, en daarmee kan je zien welke poorten er door bepaalde USB-apparaten in beslag worden genomen. Ik heb blijkbaar '1' USB 2.0 poort ('SiS PCI naar USB-Enhanced (daaraan kan je blijkbaar zien dat het een 2.0 aansluiting is) host-Controller'). Wanneer ik mijn iPhone aansluit, pakt ie blijkbaar een poort die geen USB 2.0 is. Namelijk één van de andere 6 poorten (Roothubs) die ik heb. Wanneer ik mijn iPod Nano of iets anders erop aansluit, dan pakt ie wel gewoon de Enhanced (2.0) poort, waardoor die dus wel sneller is.Daar ligt dus het probleem (ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is). Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?
Hier de screens van dat programmatje:
iPhone USB
iPod Nano (of andere USB apparaten)
Ik heb nu het programmatje USB-View gedownload, en daarmee kan je zien welke poorten er door bepaalde USB-apparaten in beslag worden genomen. Ik heb blijkbaar '1' USB 2.0 poort ('SiS PCI naar USB-Enhanced (daaraan kan je blijkbaar zien dat het een 2.0 aansluiting is) host-Controller'). Wanneer ik mijn iPhone aansluit, pakt ie blijkbaar een poort die geen USB 2.0 is. Namelijk één van de andere 6 poorten (Roothubs) die ik heb. Wanneer ik mijn iPod Nano of iets anders erop aansluit, dan pakt ie wel gewoon de Enhanced (2.0) poort, waardoor die dus wel sneller is.Daar ligt dus het probleem (ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is). Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?
Hier de screens van dat programmatje:
iPhone USB

iPod Nano (of andere USB apparaten)