iPhone videos terug naar DCIM map

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
327
ik heb via mijn pc enkele video's uit de DCIM map geknipt naar mijn pc. Echter wilde ik daarna weer bestanden terugplaatsen, maar dat gaat niet via verkenner.
Kan wel video's via itunes importeren, maar dan komen ze in thuis video map ipv DCIM en kan ik ze niet meer via de verkenner zien.

Hoe krijg ik ze terug in de DCIM map?
 
Je moet ze nooit knippen, hooguit kopiëren. Cards leegmaken moet je ook altijd vanuit de camera doen, bij voorkeur via formatteren van de kaart. Een lege kaart lijkt mij overigens essentieel voor het maken van een volgende film, dus heel problematisch zou het niet hoeven te zijn. Tenslotte wil je uiteindeljk ook de films op de pc hebben.
 
goed punt!
alleen het leegmaken van de iphone begrijp ik nog niet helemaal. lees overal dat de foto's vanuit itunes te benaderen moeten zijn, ik zie alleen films en boeken etc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens hier en hier
Dat je de map Foto's niet ziet in iTunes zal zijn omdat je (op dat moment) geen iphone had aangesloten staan óf je had niet geklikt op het apparaaticoontje (zie instructie).

Zie ook dat alleen gesynchroniseerde foto's in iTunes te zien zijn (en dan, naar mijn inschatting, ook alleen als ook de iphone is aangekoppeld en daarna dat apparaaticoontje is geklikt).

Foto's die alleen op de iphone staan moeten via andere methodes worden overgebracht/gesynchroniseerd (zie tweede link), dus niet via iTunes.

Ik kauw hier overigens alleen na wat Apple zelf er over zegt, want ik heb al 2 jaar geen iphone meer en mijn iTunes is zwaar verouderd. :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan