iPhone's Wifi instellen als standaard internetbron

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Hallo allemaal

Ik ben trotse bezitter van de nieuwe iPhone 4. Ik heb hier het een en ander gedaan en ontdekt enzo. Ik heb het als los toestel dus simlock vrij. Heb hier mijn oude simkaart in gedaan. Alles werkte. Ik heb wifi verbinding. Maar opeengegeven moment, zei de telefoon dat mijn beltegoed bijna op was. Ik had van de 5 euro beltegoed, nog maar 0.20 over.

Hij heeft dus internet van mijn provider gebruikt i.p.v. de wifi verbinding. Waarom doet hij dit? Kan ik dit ergens instellen? Ik kan het nergens vinden bij instellingen. Heb de simkaart er even uitgehaald en heb nu nog steeds internet. Dus ik weet zeker dat mijn router werkt via de iPhone. Waar kan ik dit instellen? Heb geen flauw idee wat ik moet intypen als zoekopdracht bij Google om goeie resultaten te krijgen. In ieder geval, bedankt.
 
Je hebt het toestel los gekocht en er een prepaid kaartje ingedaan. Je betaalt dus NIET maandelijks een bedrag voor mobiel internet (3G) wat de iPhone biedt, maar je gebruikt een ander mobiel netwerk voor internet. Bij prepaid betaal je dus altijd extra voor internet. Wat ik je aanraad is naar een provider gaan (niet T-Mobile, ik heb nooit bereik) en daar een maandelijks abonnement voor mobiel internet afsluiten. Ik weet overigens niet of dit werkt in combinatie met prepaid. Als je nooit met je iPhone op mobiel internet wilt maar alleen WiFi wilt gebruiken, moet je natuurlijk geen mobiel internet abonnement nemen.

Als je alles wilt laten zoals het is, kan je dit proberen: ga naar Instellingen-->Algemeen-->Netwerk. Daar zul je "Mobiele data" zien staan, zet de schakelaar op de "0" (mobiele data uitzetten dus).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan