Maximvdw
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 feb 2009
Hallo,
Eerst en vooral, heb lang getwijfeld waar ik dit het best kon zetten.
Ik heb een iPod 3G (redelijk oud), een paar weken geleden kreeg ik een mail van apple dat een bepaalde applicatie
was gekocht onder mijn naam/met mijn ipod in de verenigde staten.
(wel even vermelden dat ik geen credit card gegevens in mijn acc heb)
Voor alle duidelijkheid, dit was geen phishing ik ben ook rechtstreeks naar de url gegaan via mijn browser
Ik heb toen onmiddelijk mijn wachtwoord gewijzigd. Maar sta nog altijd perplex hoe het komt dat er een app is geinstalleerd waarvan
ik niets weet, met mijn account en dan ook nog is met mijn iPod.
Vorige week begon ik te merken dat er uit het niets applicaties begonnen te installeren op mijn ipod (na opzoeken, blijkbaar betaalde).
Weer heb ik mijn wachtwoord gewijzigd, al mijn apps gedelete en een schone lei begonnen. En nadien ook een recovery gedaan naar ergens in 2010..
(daarna wel terug geupdate)
Maar vandaag weer begon zich spontaan een applicatie te installeren op mijn pas gewiste ipod. (een poker spel)
Dus ja, ik sta zowaar voor een raadsel.. Hoe kunnen apps zomaar installeren, hoe kan het dat apple denkt dat ik iets koop in de VS met mijn ipod, ondanks het feit
dat ik gewoon thuis zit..
gr,
Maxim
PS: Had ook een mail vorig jaar maar daar stond in dat het vanop een onbekend apperaat in de VS was
Eerst en vooral, heb lang getwijfeld waar ik dit het best kon zetten.
Ik heb een iPod 3G (redelijk oud), een paar weken geleden kreeg ik een mail van apple dat een bepaalde applicatie
was gekocht onder mijn naam/met mijn ipod in de verenigde staten.
(wel even vermelden dat ik geen credit card gegevens in mijn acc heb)
[???] bevat persoonlijke gegevens, ipod naamBeste [???],
Uw Apple ID '[???]' is zojuist gebruikt om 'Pocket Poker : Texas Holdem Pro Series' te downloaden uit de de App Store op [???]. Wellicht ontvangt u deze e-mail ook omdat u uw wachtwoord sinds uw laatste aankoop hebt gewijzigd.
Deze download is gedaan vanuit Verenigde Staten.
Als u deze download bent aangegaan, kunt u deze e-mail negeren. Het is naar u verzonden om u erop attent te maken indien u de download niet zelf hebt gedaan.
Als u deze download niet bent aangegaan, bevelen wij u aan om naar iforgot.apple.com te gaan om uw wachtwoord te wijzigen. Ga vervolgens naar Apple ID: tips om de veiligheid van uw account te beschermen voor extra hulp.
Vriendelijke groeten,
Apple
Voor alle duidelijkheid, dit was geen phishing ik ben ook rechtstreeks naar de url gegaan via mijn browser
Ik heb toen onmiddelijk mijn wachtwoord gewijzigd. Maar sta nog altijd perplex hoe het komt dat er een app is geinstalleerd waarvan
ik niets weet, met mijn account en dan ook nog is met mijn iPod.
Vorige week begon ik te merken dat er uit het niets applicaties begonnen te installeren op mijn ipod (na opzoeken, blijkbaar betaalde).
Weer heb ik mijn wachtwoord gewijzigd, al mijn apps gedelete en een schone lei begonnen. En nadien ook een recovery gedaan naar ergens in 2010..
(daarna wel terug geupdate)
Maar vandaag weer begon zich spontaan een applicatie te installeren op mijn pas gewiste ipod. (een poker spel)
Dus ja, ik sta zowaar voor een raadsel.. Hoe kunnen apps zomaar installeren, hoe kan het dat apple denkt dat ik iets koop in de VS met mijn ipod, ondanks het feit
dat ik gewoon thuis zit..
gr,
Maxim
PS: Had ook een mail vorig jaar maar daar stond in dat het vanop een onbekend apperaat in de VS was
Laatst bewerkt: