iPod batterij kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tolax

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
61
Hallo,

Ik heb een oude iPod, namelijk de iPod 3e generatie, was de eerste iPod met een clickwheel en nog in zwart-wit.

Deze iPod heb ik bijna 2 jaar niet gebruikt (in die 2 jaar een enkele keer gekeken of ie het nog deed) en nu is dus de iPod batterij kapot omdat ie niet regelmatig is gebruikt.

Door die kapotte batterij zou de iPod dus heel snel leeg moeten zijn. Echter, als ik hem aan het stopcontact hang krijg ik de iPod ook niet aan.

Is dit normaal, dat ie niet meer aan gaat terwijl hij direct stroom krijgt?
De iPod reageert totaal niet, ook niet als ik hem probeer te resetten.

Of is mijn iPod batterij nu echt helemaal kapot? :'(

Alvast bedankt!
Timo
 
Volgensmij ligt dit niet aan het batterij, als die nog zou werken, dus ook dat hij naar 10 min leeg gaat, dan zou hij gewoon aan moeten gaan.
 
Hallo

Indien de interne batterij defekt is (leeg/kortgesloten) , dan is het logisch/normaal dat deze niet meer werkt , mits de elektronka geen voedingsspanning meer krijgt.

Wordt er door de ipod nog een poging ondernomen om op te laden , uiteraard opletten dat de lader niet te heet wordt door de misschien defekte batterij ???

Peter
 
Laatst bewerkt:
De oplader wordt een beetje warm, niet heet. Normaal dus.

De iPod reageert totaal niet, ook niet als ie aan de oplader hangt, het beeldscherm gaat niet aan.

De iPod maakt ook geen geluid. Mijn nieuwere iPod maakt een hoge toon als je hem bij je oor houdt en als hij uit de stand-by is.
 
Hallo

Indien toestel te openen is , zou ik persoonlijk proberen om d.m.v. voeding met stroombegrenzing de interne batterij een tikje op te laden , en deze dan verder opladen d.m.v. de voorziene adaptor.

Uiteraard houdt dit risco's in , batterij kan b.v.b. exploderen indien je niet weet wat je doet .

In extremis dit laten doen door iemand uit uw relatiekring of een hersteldienst die weet wat hij doet.

De fout is volgens mij :
Of de batterij is volledig leeg en de oplaadelektronika ipod werkt niet omdat de batterij leeg is , of de batterij is defekt/kortgesloten.(


Peter
 
Laatst bewerkt:
bij een ipod staat op het doosje waar hij in zit als je hem koopt dat de batterij maar een bepaalt aantal keer opgeladen kan worden en dat hij dan moet worden vervangen door een erkent ipod store.
misschien moet je even op internet zoeken waar dat het goedkoopste kan :cool:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan