iPod Classic synchroniseren met PC lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuks6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tuks6

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hallo,

Een half jaar geleden heb ik een nieuwe PC aangeschaft, maar nu wil mijn iPod niet meer synchroniseren. De symptonen zijn als volgt:
- Ik sluit de iPod aan op mijn PC
- iTunes pikt het apparaat op
- Ik druk op synchroniseren
- Het synchronisatieproces start
- Na enkele uren (het zijn 8500 nummers) geeft iTunes een foutmelding.

Ik heb al geprobeerd mijn iPod te herstellen via iTunes, dat ging goed maar het mocht niet baten. Ook het proberen van een andere USB-poort/USB-kabel werkte niet.
De foutmeldingen die ik kreeg waren onder andere de (-50)-foutmelding en de (-53)-foutmelding.

Na het bellen met de Apple supportlijn ben ik niet wijzer geworden. Zij wezen mij op een artikel met de volgende oplossingen:
- probeer een andere USB-poort
- probeer het met een andere USB-kabel
- probeer uw anti-virus software uit te schakelen tijdens het synchroniseren

Geen van alle hierboven genoemde oplossingen hielpen. Ik ben radeloos en zit hier met een lege iPod classic (80GB)

Heeft iemand raad?

Bij voorbaat dank,

Tom van Lieshout

Kijk eens of Floola iets voor je is.
Ik gebruik zelf geen iTunes maar Floola voor het uploaden van video en audio naar mijn iPod Classic 160GB 5th G
Een voordeel ervan is dat je er ook bestanden mee van je iPod terug kunt kopiëren naar je harde schijf, iets wat iTunes niet doet.

Tijs.

Lukt 1 of 10 nummer synchroniseren wel?
Nee, wat wel lukt is om telkens te synchroniseren en midden in het proces de synchronisatie af te kappen, zo haal ik per keer zo'n 3-5 nummers binnen. Maar goed, dat is geen manier van doen met zoveel nummers.
Wat ook vreemd is: de iPod en iTunes geven aan dat de schijf wel bijna vol staat, maar als ik dan via het iPod menu naar muziek ga staat er niets op.

Kijk eens of Floola iets voor je is.
Ik gebruik zelf geen iTunes maar Floola voor het uploaden van video en audio naar mijn iPod Classic 160GB 5th G
Een voordeel ervan is dat je er ook bestanden mee van je iPod terug kunt kopiëren naar je harde schijf, iets wat iTunes niet doet.

Tijs.
Dat ga ik proberen, dankjewel.
Edit: Floola werkt niet; het programma loopt vast zodra ik de iPod aansluit.

Laatst bewerkt:
Jammer, ik heb geen problemen met de Floola. Dan houden mijn tips op.

Tijs.

Kan ik niet gewoon de hele iPod (incl. software van iPod zelf) wipen en dan opnieuw de besturingssoftware erop zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan