ipod docking station

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
hello,

ik heb gebeld met de hulplijn van apple en die zeiden mij dat het docking station (van apple) alleen dient om de ipod op te laden... klopt dit??

nu mijn vraag ; bestaan er docking stations die je wel met een hifi keten kan verbinden om muziek af te spelen?
zo ja hoe zit dit technisch in elkaar?? (welke soort ingang ,uitgang heb je nodig??)
en zo ja welke merken/producten raad je aan??

het kan wel zo zijn dat het alleen dient om een ipod mee op te laden maar bij mij achterop zit er ook een gaatje waar een 8 mm jackplug in kan. Weet niet of dit ook bij jou zo is...
Bij mij is het een kleine audio-out waar ik een snoer aan doe die het in stereo splitst zodat je zo'n rood en zo'n zwart stekkertje hebt.
Misschien heb ik wel een ander soort station maar dit zou ook op de website van Apple moeten staan toch?

Jazeker kan dit, mijn dock gebruik ik dagelijks hiervoor. Er zitten 3 aansluitingen op, eentje voor de ipod kabel, een video-out en een 3.5mm uitgang voor video en geluid. Je kan gewoon een a/v kabel kopen (het beeld zal niet werken maar aangezien je hem op je stereo wou aansluiten lijkt het mij om geluid te gaan). Deze zijn vrij goedkoop.
Nu kan je die witte en de rode kabel op je stereo aansluiten, moet je stereo wel zo'n aansluiting hebben, toevallig heb ik hier ook nog een foto van.

http://img399.imageshack.us/my.php?image=51848013hr6.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan