ipod en fotocamere worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mereltje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
Ik heb een computer met hierop windows xp.

Half jaar geleden heb ik hier een ipod op aangesloten en geïnstalleerd. Deze heeft hij een week goed gedaan. Hierna werd hij niet meer herkend door windows.
Hetzelfde heb ik met mijn foto camera, deze heeft het 1 maal gedaan en wordt verder niet herkend door windows.
Beide maken connectie met de computer via een usb poort.

Ik heb geprobeerd op de software opnieuw te installeren en ook windows in opnieuw geïnstalleerd. Echter, nu herkend hij ze nog steeds niet.
Met de printer en scanner die ook via een usb poort aan de computer zitten, doen het wel zonder problemen.

Weet iemand misschien wat hier het probleem zou kunnen zijn?

Te proberen.

Installeer nog eens de software zonder de apparaten aan te sluiten, indien deze er om vraagt om te willen communiseren met een apparaat, deze aansluiten, indien ze dat niet vragen, rebooten en dan pas de apparaten aansluiten.

En ook in apparaatbeheer kijken of er geen gele vraagtekens zijn, ook zal SP1 of 2 geinstalleerd moeten zijn voor een goede werking van USB2, en ook de chipsetdrivers, vooral die van VIA.

Ik de apparaten geïnstalleerd zonder dat deze aangesloten waren, ook dit wil niet werken, hij blijft aangeven dat de apparaten niet worden herkend.
Ik heb de apparaten ook in andere poorten geplaatst, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Alles werkt verder goed, kan niet achter halen of er ergens iets niet goed zit.
Ook SP2 is geinstalleerd.

Als er wordt aangegeven dat de apparaten niet herkent worden, werkt de USB poort wel, alleen de communicatie niet, zit er een lock op die dingen? en staat deze misschien aan?

Er zit alleen een lock op de ipod, maar deze staat niet aan wanneer ik deze aansluit op de computer.
Op de camera zit geen lock.

Zit er misschien ook een cardreader in je computer?

Staan er in apparaatbeheer ook gele uitroeptekens als deze apparaten aangesloten zijn?

Het is wel een irri probleem, heb ook zoiets, heb aan een spelcomputer van mijn zoon 2 USB muizen, vaarvan er eentje wordt herkent bij opstarten, de andere moet ik er steeds uit en in doen om hem te laten werken, alles wat mogelijk is er aan gedaan, niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan