ipod naar itunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
131
Goedenavond,

ik heb mijn OS opnieuw geïnstalleerd en was even vergeten dat mijn zorgvuldig samengestelde itunes mediatheek er nog opstond.

Alles staat nog wel op mijn ipod.

Ik zou dus het liefst de inhoud van mij ipod willen exporteren naar / importeren in Itunes.

Weet iemand hoe dat moet?

Mvg,
 
Er bestaan verschillende programma's die muziek vanaf je iPod naar Itunes kunnen overbrengen.

Het is alleen geen freeware meer na 200 nummers overzetten dacht ik!

Copytrans!
 
Hartelijk dank voor je reactie.

Bij voorkeur ben ik toch op zoek naar een freeware programma.

Gr.

Stijn
 
Dat is wel het beste ja, als het freeware zou zijn.

Ik ben er ook zelf naar opzoek voor mijn eigen iPod en heb zelf ook nog niks gevonden dat freeware is.
 
Dit klinkt als een bekende fout, die ik helaas zelf ook eens gemaakt heb... (sinds dien staat mijn muziek op een externe schijf :p )Ik heb het grotendeels zonder software op kunnen lossen en wel als volgt:

Open itunes en voorkom het automatisch syncen van ipods in "voorkeuren -> apparaten"
Sluit nu de Ipod aan en kies voor 'gebruik als hardeschijf' (of zo iets)

Je kunt nu de ipod als hardeschijf benaderen. daarop staan een aantal verborgen mappen, deze moet je even zichtbaar maken via de map opties in windows.

Je navigeert dan naar "ipod control" vervolgens naar "music" alwaar je een flinke lijst mappen aan zult treffen. in mijn geval F00 t/m F49. Die mappen bevat alle muziek die op de ipod staat. Waarschijnlijk zijn de bestandsnamen van de muziek onbruikbaar (4 letters lang, onzinnig) maar de titel-artiest-album-etc informatie is uiteraard behouden.

Kopieer alle mappen naar je hardeschijf en importeer het in Itunes. Als alle bestanden verwerkt zijn zou je hele bibliotheek weer up-to-date moeten zijn. je kan dan de ipod opnieuw synchroniseren.
Bij het importeren van de muziek raad ik aan Itunes toe te staan alles netjes voor je in mapjes te zetten: "Map itunes media bijwerken" en "bestanden naar itunes media kopieren bij toevoegen aan media bibliotheek"

Ik hoop dat je er zo uit komt. Zo niet, horen we het wel weer. Zo wel, nouja, dan horen we het vast ook!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan