iPod touch jailbreaken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeopd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeopd

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Hallo,

Ik heb een iPod touch (32 gb, iOS 5.0.1) gekocht, en ik ben van plan die te jailbreaken. Maar ik had een paar vraagjes:

Het jailbreaken van een iPod touch, zitten daar risico's aan, en hoe groot zijn die risico's?
Hoe kan ik mijn iPod touch backuppen, met alle systeembestanden en al? (is iTunes genoeg, of heb je een bepaald tooltje nodig?)
Welk programma zou ik daar het best voor kunnen gebruiken? (redsn0w, pwnagetool, jailbreakme etc.)

Bvd,
eeopd

Bekijk *KNIP* eens een paar links/filmpjes, dan wordt een hoop duidelijker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Link naar zoekresultaten verwijderd, gezien men ook de middelen kan downloaden.;)

Laatst bewerkt:
Sorry typo "Gezien men ook" moet het zijn.:o

Dat je de jailbreak kan downloaden. Ik zal je vertellen wat de risico's zijn en de eventuele voordelen.

Hoe je het moet doen moet je gewoon even op Google opzoeken, dat is niet het lastigste. De risico's die eraan verbonden zijn is dat je iPod touch kan crashen en dus niet meer opstart. Daarnaast is het zo dat hij zeer traag opstart, veel trager dan een niet-gejailbreakte iPod. Eventuele voordelen zijn dat je dingen als bijvoorbeeld je opstartlogo kunt aanpassen wat normaal gesproken niet kan. Daarnaast kun je ook gratis apps downloaden maar dat lijkt me meer dan onzin aangezien je zo een iTunes kaart kunt kopen bij de winkel.

Je kan je apps niet meer synchroniseren met iTunes en eveneens geen muziek erop zetten via iTunes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden.
Maar, hoe kan ik nu mijn iPod touch backuppen, met alle systeembestanden en al, zodat ik mijn ipod touch altijd kan terugzetten?
En, die apps synchroniseren, en muziek kan volgens mij wel..

Laatst bewerkt:
Is jailbreaken eigenlijk illegaal? (Sorry dat ik een vraag stel in iemands ander topic).

Nu even jouw vraag eeopd, beantwoorden.

Heb je een windows XP? zo ja, dan kan ik je wel helpen met de backup :P

Laatst bewerkt door een moderator:
eeopd: Gewoon met iTunes synchroniseren.

Is jailbreaken eigenlijk illegaal? (Sorry dat ik een vraag stel in iemands ander topic).

Officieel wel, aangezien je dingen doet met het apparaat wat Apple normaal gesproken niet toestaat, maar niemand zal je verder vervolgen. Het is door Apple namelijk legaal verklaard maar je garantie vervalt hoe dan ook.

Nee die heb je niet meer, er blijven altijd resten zitten. Ik kan je ook wel helpen via TeamViewer.
Maar het lijkt me niet verstandig om het te doen .... Je hebt het niet nodig.

Laatst bewerkt:
nou uhm, als ik mijn ipod NANO aansluit, komt er een schermpje omhoog, en itunes natuurlijk, maar dat schermpje, daar staan files op die op mijn ipod nano staan, en die kan jij natuurlijk, met je ipod touch, gebruiken als backup. maar ik ben bang dat het iets dieper zit dan alleen dat xd

Nee hij moet gewoon een back-up maken en als de jailbreak faalt dan herstel je hem gewoon en is de jailbreak weg. Maar de garantie vervalt hoe dan ook.

Als ik hem was, zou ik dat gewoon niet doen, weetje wat je ook kan doen? Sparen voor een itunescard op een site waar je enquetes ervoor moet invoeren :P

Of gewoon 15 euro besteden bij MediaMarkt, kun je veel van kopen hoor.

Bedankt voor alle antwoorden. Ga denkik toch maar niet jailbreaken... Wilde het eigenlijk doen voor de gratis apps inderdaad, en dat je kon customizen, maar denk dat de garantie belangrijker is. (hoewel ik niet weet wat eigenlijk onder de garantie valt enzo)

Wel:
- Als hij niet start
- Als hij continue crasht
- Als de camara onverwacht stopt
- Andere software/hardware matige problemen

Niet:
- Diefstal
- Val en braak schade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan