Ipod Touch Muziek Harder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skietje5

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Berichten
34
Geachte Helpmij (Anderen),
Ik heb al een tijdje een ipod touch 2g 16GB.
Heb hier tijd geleden goedkope action in-ear oordopjes bij gekocht voor 2,50 ofzo en die gingen redelijk hard voor mijn gevoel.
Die zijn uiteindelijk dus deze week kapot gegaan en ik dacht laat ik mezelf maar eens een koptelefoon cadeau doen.
Heb vandaag dus een philips koptelefoon gekocht en uitgeprobeerd op mijn Ipod.
Het geluid gaat voor mijn gevoel een heel stuk zachter dan mijn in-ear oordopjes die ik had van de action.
Ik vroeg mij dus af of er een programma is voor mijn soort Ipod om de Ipod bij elk MP3 bestandje (muziek dus) die ik afspeel een opdracht te geven naar mijn koptelefoon om dus een hoger volume af te spelen.
Ik heb al meerdere forums bekeken en er stond al bij dat je dan alle nummers in je bibliotheek moet selecteren en dan rechtermuisknop en dan info en dan + het aantal % moest doen maar ik merk niet echt verschil.
Ik draai op het besturingssysteem Windows XP mocht dit mogelijk van belang zijn om te weten.
Ik hoop hier jullie genoeg mee geinformeert te hebben en hoop echt dat jullie mij een oplossing aan zouden kunnen reiken.

Alvast bedankt.

Groeten Skietje5.
 
Heb je op je iPod bij Instellingen > Muziek al eens met die instellingen gespeeld? Als dat niet helpt, dan ligt het misschien aan de koptelefoon, misschien is de aansluiting (stekkertje) niet goed of zit er een begrenzer op de koptelefoon.
*KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De meeste Philips koptelefoons hebben een "impedantie" (weerstand) van 32 Ohm, de oordopjes van de Action zijn 8 Ohm of 16 Ohm, afhankelijk van het model.... (ligt elke dag wat anders...) dus deze "dempen" het geluid wat minder...

Afhankelijk van de firmwareversie op je iPod zijn er programma's als GoPod en "iPod Volume Booster" (deze werken niet bij elke firmwareversie) welke de geluidsbegrenzing uitschakelen.

(de truc via iTunes had je al geprobeerd begrijp ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan