Ipod touch verbinden met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

basschouten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2009
Hallo,

Sinds een weekje ben ik de gelukkige eigenaar van een Ipod touch 32 gb.
leuk apparaatje, het verbinden met de wifi router is nog een beetje een uitdaging.
Zodra ik op de ipod de wifi inschakel vraagt deze een wachtwoord voor het netwerk.
Dat wachtwoord heb ik niet. Ook nog niet eerder nodig gehad volgens mij.
Het draadloos verbinden van de laptop naar de modem gaat ook gewoon.

Wie weet raad?

Alvast bedankt!! :)

Bas

Vraagt hij wel om te verbinden met het juiste netwerk?

Vaak zit er een sticker op het modem (als dat een ingebouwd accesspoint heeft) met daarop het wachtwoord.

Ja, de naam van het netwerk waarmee de verbinding gemaakt moet worden is het zelfde als die van de laptop.
Helaas werken beide wachtwoorden die op die sticker staan niet.

Via het controle-paneel van je router kun je het wachtwoord aanpassen.

Als je bij de netwerkeigenschappen van je laptop kijkt naar de standaard Gateway ga je met je browser naar dat IP-adres (vaak 192.168.1.1)

De exacte locatie van de optie zou ik niet weten omdat ik niet weet wat voor router je hebt.

Wanneer je het wachtwoord hebt veranderd zul je met je laptop opnieuw verbinding moeten maken en dan het wachtwoord invoeren.
Als het goed is kun je dan ook met je iPod Touch verbinding maken omdat je nu het wachtwoord weet.

Heb na veel vijven en zessen en met hulp van een vriend toegang gekregen tot de router.
Het was even een kwestie van het juiste ipadres selecteren.

heb nu internet op m'n ipodje!

bedankt voor de hulp!

De meeste routers wijzen standaard automatisch een IP-adres aan de aangesloten apparaten toe.

Maar het is mooi dat je het hebt weten op te lossen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan