iPod wordt niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellamsn

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
hallo,

Het probleem is dat mijn pc en iTunes beide iPods niet meer herkent en ik kan dus ook niet op het knopje 'synchroniseren' klikken. Ik heb zojoust de nieuwste iTunes gedownload, maar ook dit helpt niet. Ik krijg overigens geen melding. Als ik een van mijn iPods in mijn pc steek gebeurd er dus gewoon niks. Wie weet hoe mijn pc mijn Ipods weer kan herkennen?

vr. gr.

Laatst bewerkt:
Installeer bij behorende drivers / software

en anders kijk even op de website van apple, misschien kun je een driver downloaden.

Installeer bij behorende drivers / software

en anders kijk even op de website van apple, misschien kun je een driver downloaden.

Remco,

Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik deze behorende drivers/software dowloaden? Ik heb niet heel veel verstand van computers..
Bedankt voor het antwoorden!

gr,

Volgens mij is Itunes de driver voor je Ipod. Die heb je dus al. Probeer die eens te uninstallen en opnieuw te installeren?

Ik heb gister de nieuwste iTunes gedownload, met de bedoeling dit probleem op te lossen. Maar dit is dus niet gelukt. Moet ik deze dan uninstalleren terwijl ik hem pas net heb geïnstalleerd?
Ik had overigens nooit problemen met iTunes, maar sinds ik een nieuwe bibliotheek voor die 2e iPod erbij heb aangemaakt, reageerrt iTunes op beide iPods niet meer.

Gr.

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik je kan aanraden is of Itunes opnieuw installeren of je tweede bibliotheek verwijderen. Ik heb zelf 0,0 ervaring met Itunes, dus misschien dat iemand anders nog een oplossing weet?

Oke, toch bedankt. Ik heb net die tweede bibliotheek verwijderd en toen mijn iPod aangesloten. Maar helaas, nog steeds geen verbinging..
In principe heb ik dus nu gewoon 1 iTunes en 1 iPod en hij doet het niet.
Weet iemand anders misschien een oplossing?

Vr. gr

Het kan ook te maken hebben met je usb poorten.
Probeer eens verschillende poorten.
(voor en achterkant van je PC)

Kijk ook ff in je Taskmanager/Taakbeheer
(rechtermuisknop op je taakbalk> Taakbeheer)
(Ctrl+Alt+Delete)
Klik in de taskmanager op het tabblad processen> Kijk in de lijst en zoek naar
'AppleMobileDeviceService.exe' als je die niet in je lijst hebt staan worden je iPods/iPhones niet herkent.

Start anders een nieuwe taak en typ: 'AppleMobileDeviceService.exe'> Enter
Probeer je iPod nu opnieuw.

Het kan ook te maken hebben met je usb poorten.
Probeer eens verschillende poorten.
(voor en achterkant van je PC)

Kijk ook ff in je Taskmanager/Taakbeheer
(rechtermuisknop op je taakbalk> Taakbeheer)
(Ctrl+Alt+Delete)
Klik in de taskmanager op het tabblad processen> Kijk in de lijst en zoek naar
'AppleMobileDeviceService.exe' als je die niet in je lijst hebt staan worden je iPods/iPhones niet herkent.

Start anders een nieuwe taak en typ: 'AppleMobileDeviceService.exe'> Enter
Probeer je iPod nu opnieuw.

Ik heb verschillende poorten geprobeerd, maar ze doen het allemaal niet. Verder heb ik ook gekeken of AppleMobileDeviceService.exe erbij staat, en dit was niet het geval. Dus heb ik zoals je zei een nieuwe taak gestart ( via linksboven in bestandbeheer, bestand en dan nieuwe taak uitvoeren) Maar als ik dan AppleMobileDeviceService.exe intyp, krijg ik: Kan het bestand niet vinden, controleer de spelling bla bla bla...:shocked:
Hopelijk weet je wat ik dán moet doen, of wat ik fout doe.

Vr. Groeten

Kan het zijn dat je Windows XP draait en dat je net de Service Pack 3 Update hebt gedaan? Wat heb je voor iPod Trouwens?

Controleer ook even of Windows in ieder geval je iPod wel herkent.
Gewoon er in steken, Start, rechtermuisknop op Mijn Computer, beheren.
Kijk in de Device List of je iPod er tussen staat.

Probeer dit:
Op je ipod zelf, zet alle settings weer terug naar de fabrieks settings.
oftewel 'Reset All Settings' probeer het dan nog eens.

Probeer anders dit ook eens:
In het startmenu klik Configuratiescherm
Dubbelklik het systeemicoon.
Klik op Hardware tabblad
Klik 'Device Manager'
Scroll naar beneden naar de 'Universal Serial Bus controllers'
Klik het plus (+) icoon naast de Universal Serial Bus controllers.
Dubbelklik op een van de USB Root Hub entries.
Klik op Power Management tabblad.
Deselecteer "Allow the computer to turn off this device to save power" optie.
Klik de OK button.
herstart de computer.

Mocht dat ook niet werken kijk dan ook even hier:
http://support.apple.com/kb/TS1369?viewlocale=nl_NL

Succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
Jaaaaaaaaaaaaaa! Dankjewel, hij dout het :thumb: Ik heb mijn iPod gereset, en nu herkent de pc hem wel :D Hij ging meteen Apple Device Mobile instaleren, en nu doet hij het! Super erg bedankt, ik ben er echt blij mee.

Groetjes, Bellamsn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan