IPTray

• Onderwerp starter Onderwerp starter dropl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dropl

Verenigingslid
Lid geworden
14 jan 2006
Een programmatje dat ik de afgelopen dagen gemaakt heb, misschien wel leuk om te gebruiken, anders leuk om van te leren. De source en alles wat je nodig hebt om het te compileren met Visual C++ Express 2005 zit erbij.

Ten eerste, wat is het nut:
IPTray toont een icon in de taakbalk en als je er met de rechter muis op klikt toont het de ip adressen voor je netwerkadapters. Klik op zo'n ip adres in het menu en het wordt naar het klembord gecopieerd. Klik met de linker muis op het icoon en hij toont z'n eigen window met z'n enige optie: starten met windows

Ten tweede, wat zijn de bijzonderheden:
IPTray kan starten bij inloggen van een gebruiker
IPTray zal niet starten als hij al actief is voor de huidige gebruiker
IPTray kan alle IPTray's die als een andere gebruiker draaien stoppen met de command line optie -r als hij zichzelf opnieuw installeert of bij uninstall

Ten derde, wat technische info:
Er zit een install script voor NSIS bij (http://nsis.sf.net) met installer
Toont hoe je een single instance application maakt voor een gebruiker EN ook voor het hele systeem.
Toont hoe je een programma met windows start
Toont het gebruik van het clipboard.
Toont het gebruik van iphlpapi library
Toont hoe je buggy en onleesbare code schrijft met raadselachtige comments :D

Enfin, veel plezier ermee, doe ermee wat je wilt, binnen de grenzen van het toelaatbare

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het de bedoeling dat na het uitpakken een aantal mappen 3 dubbel staan?
De bovenste ip-tray is een map die ik zelf gemaakt heb, en daarin jou zip uitgepakt.
Prog. nog niet getest.

Laatst bewerkt:
Als het goed is zit in de root van die zip 1 map iptray (dit is de werkmap voor visual c++) en 1 setup bestand.

En al die andere dubbele mappen? Maak eens een fatsoenlijke zip dan.....

In de root:

1 setupiptray.exe bestand, da's de installer
1 map IPTray, dit is de visual c++ project map. Visual studio gebruikt alle mappen hieronder (ja, ze hebben dezelfde naam).

In de map IPTray onder de root (Visual C++ project map dus):
Map debug: da's voor de debug builds
Map release: da's voor de release builds
Map IPTray: da's voor de source en headers en object files tijdens compilatie
Bestand IPTray.sln: de solution data voor Visual C++
Bestand IPTray.suo: ook iets van Visual C++

In de map IPTray onder IPTray onder de root:
Source files: *.cpp
Header files: *.h
Icon bestanden: *.ico
Gecompileerde resources: *.res
Temp mappen voor de object bestanden voor de linker: Release en Debug (Voor Release en Debug builds)

In de map Release onder IPTray:
map Installer: de bestanden die nodig zijn om de installer te compileren met NSIS
bestand shfolder.dll: herdistibuteerbare window dll, zou op window 95, 98 & ME niet aanwezig zijn volgens windows platform sdk. Nodig voor SHGetSpecialFolderPath() api call.

Dus, zoals ik al zei, de zip bevat een installer (in de root dus) en source en alle zut die je nodig hebt om het zelf te compileren met Visual C++ Express 2005.

Sorry voor de onduidelijkheid

Het leven kan zo makkelijk zijn:

zip uitpakken en in die map iptraysetup.exe uitvoeren

Heb hem "getest"

Je kan er op zicht niet veel mee, maar wat het progje kan doet hij goed :thumb: Maar ik zou voor een ander pictorgrammetje gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan