Ipv 4 maar 2 boxen die geluid geven.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Sinds ik een nieuwe pc heb staan, heb ik wat problemen met het geluid van mn creative speakerset 5.1. Het begon toen ik de GROENE stekker in de groene ingang stopte. Ik kreeg geluid, alleen maar van 2 boxjes ipv 4. Toen ik de groene stekker in de BLAUWE ingang stopte, kreeg ik vervolgens uit alle 4 de boxen wel geluid, echter kon ik alleen mn Itunes/mp3's afspelen, maar geen 'gewone' muziek/geluiden van bijv. youtube. of pc geluidjes horen. Er zitten overigens 3 uitgangetjes op mn pc, een groene, blauwe en roze..
En op de 5.1 set zitten 2 stekkers, een groene en zwarte(subw)

Volgens mij mis je dan nog een stekker...

Ik heb zelf een 5.1 Logitech setje en die heeft een groene, roze en zwarte...

Overigens mis jij ook nog een box of heb je je vergist... Je hebt het over 4 boxen maar een 5.1 set heeft 5 boxen (linksvoor, rechtsvoor, midden, linksachter, rechtsachter) en een subwoofer.

Toevallig wel je onboard kaart in de BIOS uitgezet, ik neem aan dat je nieuwe pc ook een geluidskaart op het moederbord heeft

Oeps.. het is inderdaad het 4.1 systeem (Creative Aspire), dus 4 boxjes en 1 subwoofer.
Er zitten 2 stekkertjes aan, een groene en een zwarte.
Geluidskaart is een Realtek HD.

Oeps, had mij ook even vergist. Je maakt gebruik van de onboard en hebt geen losse kaart. Je kunt dus het schuingedrukte gedeelte negeren.

Heb je de instellingen wel op 4.1 staan? Volgens mij staat er rechtsonder in je taakbalk een icoontje van Realtek, daarmee kom je dacht ik bij de instellingen.

Ik heb hem op 4 boxen ingesteld. Het rare is wel weer dat als ik hem op 6 boxen instel, ik wel uit alle boxen geluid hoor, behalve dan weer de subwoofer!:shocked:

Heb je de stekkers wel in de goede gedaan dan? Ik denk dat je on-board een 5.1 kaart is. Dus moet je even kijken in welke ingang je de stekkers moet stoppen.

Die groene moet sowieso in de groene maar het kan zijn dat die zwarte in een andere moet.

Zet je instelling op 4 boxen en ga dan even de ingangen langs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan