Ipv de game, start Steam steeds op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2013
Berichten
2
Hoi,

Ik heb een game gedownload waar ik na installeren wat problemen mee heb waardoor ik het nog niet heb kunnen spelen.

Na installatie wilde ik de game opstarten (via de .exe in de bestandsmap), maar ik kreeg direct een systeemfoutmelding met ‘Steam_api.dll missing’. Nu ben ik gaan googlen en ben ik op een ander forum op deze site terecht gekomen.

Daar stond dat ik Steam opnieuw kon installeren en als dat niet werkte kon ik de fix installeren via http://www.dll-files.com/dllindex/dl...html?steam_api
Pas nadat ik de fix had gedownload gaf de pc de foutmelding niet meer, maar zit ik met een volgend probleem. In plaats van dat de game nu opstart, start Steam steeds op.

Ik ben niet echt technisch aangelegd en heb niet veel verstand van computers. Dus hoop ik dat een van jullie mij kan helpen. Wat moet ik doen om gewoon de game op te starten ipv steeds steam?

mvg
 
je moet eerst inloggen bij steam waarna je je spel kunt spelen, dit om copieeren tegen te gaan, dus waarschijnlijk zul jij het spel niet kunnen spelen
 
Hallo,

Ik veronderstel dat het hier niet om een legale koppie gaat?
Indien wel: Steam installeren, inloggen met je steam account.
En de game starten als deze al geregistreerd is.
Als deze nog niet geregistreerd is moet je deze toevoegen via de productcode.

Anders kunnen we je hier niet echt verder helpen. Een 'lame' antwoord zou zijn
om gewoon het spel te kopen. Steam games zijn zeer goed beveiligd tegen piraterij.

gr,
Maxim
 
Het gaat inderdaad niet om een legale kopie (denk ik). Productcode heb ik in ieder geval nergens gevonden.
Maar ik heb het opgelost!
Ik heb een systeem herstel gedaan naar een punt waarop ik zeker wist dat ik weer de foutmelding zou krijgen en ben weer opnieuw begonnen met proberen.
Wat bleek nou.... Het steam_api.dll bestand werd door mijn virusscanners gezien als een bedreiging.
Deze blokkeerden en verwijderden daarom gelijk het bestandje. Nadat ik in de virusscanners had ingesteld dat dit geen bedreiging is, lukte het wel.
Geen foutmelding meer en geen opstarten van steam. Zo op naar de game!

Toch wil ik jullie bedanken voor de moeite om te reageren!
Mvg Kwim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan