IR camera drukt internet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander11

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een probleempje waar ik even geen oplossing voor weet. Ik heb vanaf mijn laptop een draadloze verbinding naar mijn router/modem.

Tevens heb ik onlangs een aantal draadloze IR camera's aangeschaft. Dit zijn geen IP camera's. Ze zenden een signaal uit dat mijn CCTV weer opvangt. Vanujit mijn CCTV loopt een draad naar de router zodat ik ook op internet mijn camera's kan bekijken.

Als ik dan twee camera's aan zet, dan is mijn internet weg. Ik heb al mijn router op andere kanalen gezet maar dat mocht niet baten. De camera's hebben gefixeerde kanalen.

Iemand een idee of hier een oplossing voor is? Zou een andere router wellicht helpen of blijft het probleem liggen bij het vermoeden dat het signaal van de camera die van internet wegdrukt.

Groetjes,

Sander

Als de camera's (ongeveer) dezelfde frequentie, of een spiegelfrequentie ervan gebruiken, kan dit inderdaad gebeuren. Kun je misschien het vermogen van de camera's instellen?
Optie is misschien de router dichter bij de laptop zetten of een richtantenne aan de router koppelen zodat het signaal gebundeld naar de laptop gaat.

Hallo,

Ik zal eens kijken naar die straalzender en dat programmaatje. Dat zal vandaag helaas niet zijn maar ik zal wel de resultaten ervan doorgeven.

Dank voor de tips.

Groetjes,
Sander

Hallo,

Ik heb het programmaatje geprobeerd. Het is niet geschikt voor mijn probleem. Leuk om te zien wie er nog meer in mijn "vaarwater" zit maar bij mij wordt gewoon de draadloze verbinding weggedrukt. Ik kan dus niet meer zien wie dat doet omdat de verbinding dus weg is. Ik zag ook niet de stoorzenders in het grafiekje verschijnen, vlak voordat de verbinding weg viel.

Ik ga nog een keer bij de leverancier van de camera's langs. Kijken of hij nog wat wte weet. Ik weet wel dat de camera's verder niet in te stellen zijn.

Is het wellicht een optie om een modem/router te kiezen die op de 5 gh frequentie werkt?Dan zit internet ook niet in de knoei met de camera's die op 2,4 gh werken.

Iemand een idee?
groetjes Sander

Staat je router soms midden in de baan of straal van een van die IR-zenders?
Ik lees hier http://compnetworking.about.com/od/homenetworking/g/bldef_infrared.htm het volgende:

Range - Infrared communications span very short distances. Place two infrared devices within a few feet (no more than 5 meters) of each other when networking them. Unlike Wi-Fi and Bluetooth technologies, infrared network signals cannot penetrate walls or other obstructions and work only in the direct "line of sight."

Als het keihard is dat die IR's op 2,4 zitten dan zal die 5 moeten werken, lijkt me, maar daar was je zelf ook al op gekomen.

Hallo belangstellenden,

Ik heb een router gekocht en ook twee ontvangers voor de twee laptops. Het werk wel. De camera's op 2,4 en het internet op 5 ghz.

Ik heb het hele zaakje wel weer retour gebracht. De verbinding was zeer matig (ondanks dat de afstand maar 5 meter was met een enkel steens muurtje. Daarbij vind ik zo'n uitsteeksel uit de laptop onhandig. Die kan alleen maar afbreken.

Daarbij had ik gehoopt dat het signaal van de camera's beter zou zijn zonder de "storing" van internet. Dat is niet het geval. Ik ben dus niet tevreden over de signaal overdracht. Ik ga daarom de camera's maar bedraad aanleggen en laat mijn internet op 2,4 ghz staan.

Groetjes,

Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan