IRC Server op Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

as1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Berichten
305
Hallo mensen,
Ik ben wat aan het experimenteren met IRC servers en ik heb UnrealIRCd op een ubuntu Virtual Machine draaien.
Alleen als je op andere IRC servers kijkt zie je dat de admins ~ voor hun naam krijgen en de ops @

Nou als ik op mijn server inlog en dan /oper nick password doe dan zegt IRC wel - ShadowAS1 is now an IRC operator
Maar als ik een channel join krijg ik geen operator status terwijl dat naar mijn idee wel zou moeten, in de config file sta ik namelijk als Network Admin insgesteld (hoogste rang) maar ik heb no-clue hoe ik dit nou moet doen.
Wat ik zelf dacht is dat NickServ het probleem zou oplossen maar ik wil eerst graag jullie ervaringen/ideen afwachten


BVD
ShadowAS1
 
heeft dat niet ook met de chanserv te maken, volgens mij moet jij namelijk jezelf eerst als op neerzetten voordat hij je ook echt die rechten geeft, ook als ben je ircop. misschien kan je bij je serverinstellingen ergens wijzigen dat elke ircop automatisch operator wordt in elk chan?
 
NickServ, chanserv enzo zit allemaal in een maar dat probeer ik nu draaiende te krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan