Irc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poilie

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Hallo allemaal,

Ik wilde gister IRC op mijn computer zetten, en het programma was geinstalleerd. Maar zodra ik het probeerde te openen kreeg ik een scherm waar stond:
create an account. Dat heb ik toen gedaan, maar er gebeurde helemaal niets. Ik kreeg geen verbinding en mijn hele computer liep vast.

Ik wilde dit programma installeren vanwege een onderzoekje dat ik doe. Ik moet nl nog een aantal dingetjes ophelderen over dit programma. MIsschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

IRC is toch meer een gewone chatbox?? Het is niet te vergelijken met een Instant Messaging programma toch? Je hebt toch ook geen lijst met contactpersonen en zo?

Ook ben ik op zoek naar plaatjes van het programma (screen shots of iets dergelijks), zodat mensen kunnen kijken hoe het er uit ziet.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Irc is geen programma...
Mirc is wel een programma dat je toelaat op en met IRC kanalen te communiceren op een gebruiksvriendelijke manier...

Irc is een heel populair chat protocol als je het zo wilt noemen... Je moet er natuurlijk wel een nick/schermaan voor hebben waarvoor je account waarschijnlijk nodig was. Je moet ook een server ingeven om te connecteren. Dan is het, tja een soort console, waar je commando's kunt uitvoeren. Normaal gezien eens geconnecteerd tot een server ga je een channel/kanaal kiezen. daarin kun je chatten.

als je meer wilt weten over IRC zoek dan even op google, je vind er alles...

Anyway, waarom je pc uitvalt blijft vreemd:) Dit is waarschijnlijk gebeurd wanneer je connecteerde... Misschien zou je beter wat DLL's dowloaden die ja programa nodig heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan