Irfanview geeft steeds fout aan na installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsmary

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Ik heb vandaag dit programma geïnstalleerd, maar als ik op "scanner bron kiezen" klik, dan krijg ik steeds het volgende foutbericht.
"Scanner fout. Geen verbinding met apparaat of Twain stuurprogramma is niet geïnstalleerd"
Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.

Kennelijk is de software van de betreffende scanner niet aanwezig of niet correct geïnstalleerd.

Kennelijk is de software van de betreffende scanner niet aanwezig of niet correct geïnstalleerd.
U heeft helemaal gelijk. Ik worstel er nog steeds mee. Ik heb een epson multifuctionele printer en heb al keer op keer geinstalleer en gedeintsalleerd. Nu blijkt er een deel van het programma beschadigd te zijn waardoor de installatie niet helemaal goed verloopt. Er zit nl een ander programma ingebouwd ABBYY en dat is beschadigd. Nu heb ik diverse andere ocr progs gedownload om te zien of ik zo rechtstreeks bij twain uitkom en daardoor toch kan scannen.
Snel gaat eea niet omdat het internet hier niet hetzelfde is als in NL. Regelmatig wifi of internet uitval, hele slome up- en download etc.
Of het me wel of niet lukt, ik laat het weten.

Ik weet nu wat er aan de hand is. Het Windows register is beschadigd wat betekent dat ik het beste Windows opnieuw kan installeren. Mijn probleem is alleen, dat ik alleen de Windows schijf heb en de andere installatie schijven kreeg ik destijds niet van de leverancier mee. Ik heb ook geen flau idee welke ik nodig heb en/of waar ik de drivers vandaan moet halen. Weet u dit misschien?

Ik zou Windows even laten zoals het is en eerst bij Epson de juiste drivers ophalen en die installeren.
http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corporatesite/support

Het gaat niet meer om alleen de Epson drivers. Ik heb een betaalde versie van Comodo en zodoende vertelde iemand van de Helpdesk mij dat mijn hele register corrupt is. Dat ik dik 700 "Junkfiles" heb en 12 "Browser" problemen. Mijn pc is idd traag en sommige dingen kan ik niet meer open krijgen. Ik heb malware bytes ook een check laten doen en elke dag komt er wel wat uit. pup. en van alles erachter.
Het liefst zou ik dus gewoon weer windows 8.1 er nieuw op willen zetten maar zonder de andere schijven begin ik niet veel op dit moment. Ik heb wel de specificaties van hoe men de pc in elkaar heeft gezet. Die is nl op maat in elkaar gezet hier. Misschien dat ik met google zoeken dat verder kom?

Je kan eerst de benodigde software en drivers downloaden, dan Windows opnieuw installeren en vervolgens die software en drivers.

Maar dat het hele register corrupt zou zijn daar geloof ik niks van.

Als ik binnen het windowssysteem terugga naar de fabrieksinstellingen van Windows 10, zouden mijn registerinstellingen dan weer helemaal hersteld zijn? Die Epson drivers waren namelijk al in 8.1. corrupt. Want, in dit geval, heb ik dan geen andere schijven nodig toch? Of zie ik het verkeerd?

Dan is alles in ieder geval wat Windows betreft wel weer in orde. Je hebt dan weer het systeem zoals deze nieuw was, dus zonder al je eigen spullen. Zorg dus wel voor een goede backup. En zorg ook dat je de benodigde drivers en software hebt voordat je dat doet.

Je kan eerst de benodigde software en drivers downloaden, dan Windows opnieuw installeren en vervolgens die software en drivers.

Maar dat het hele register corrupt zou zijn daar geloof ik niks van.

Mijn man zet er ook zijn vraagtekens bij, maar om het zekere voor het onzekere te nemen wilde ik alles opnieuw doen. Er is deze week toch weinig zon hier. ;)
Ik weet alleen niet welke software ik moet downloaden en welke drivers.

Heb er ook eentje die klaagt over te weinig zon maar die weet dan wel weer andere klusjes te verzinnen waar ik alleen met een vliegticket onderuit kom ;)
Drivers van andere apparaten zijn niet direct nodig. Die van de scanner kan je ook na herinstallatie van Windows wel downloaden.

Dus, als ik in windows 10, instellingen, systeemherstel, pc opnieuw instellen doe dan moet het goedkomen?
Hier reegnt het 1 keer in de 2 a 3 jaar een paar dagen en dat is nu. :)

Voor zover ik er vanaf hier iets over kan zeggen, ja. Maar zoals ik al gezegd heb, zorg wel voor een goede backup van al je documenten, filmpjes, foto's en wat dies meer zij.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle foto's, video's, documenten en muziek vandaag al gekopieerd naar een externe hd. Ik gebruik thunderbird vor mijn mail en heb daarvan ook alle adresssen en agenda's gekopieerd naar die externe. Dus ik ga het nu proberen en laat het je weten. Tot zo ver superbedankt voor de hulp.

Op de C drive zelf, zet ik geen persoonlijke bestanden neer. Is er iets anders waar ik aan moet denken, want ik wil naar fabrieksinstellingen kaal, dus zonder eigen bestanden op C.
Als de 3 andere drives hiermee ook beschadigd raken of leeg terugkomen is dat geen probleem want heb alles gekopieerd op 2 verschillende ext. HD's

Wat ik zelf altijd doe is alle externe en interne harde schijven los koppelen m.u.v. de schijf waar Windows op staat.

Wat ik zelf altijd doe is alle externe en interne harde schijven los koppelen m.u.v. de schijf waar Windows op staat.

Dit is een hele goede! Inderdaad! Goed dat u het zegt! Want je kunt kiezen voor alles wissen en dan zou alles toch nog weg zijn. Supertip!

Ik heb nog een vraag. Ik heb Comodo firewall en Antivirus, maar hiernaast heb ik ook malwarebytes. Deze laatste haalt toch vaak nog rommel weg die Comodo niet ziet. Volgens mijn man moet ik Comodo tijdelijk uitzetten als ik malware laat draaien, maar is dat wel zo?

Comodo is een firewall en antivirus inderdaad. Malwarebytes verwijderd malware zoals programma's die ongevraagd reclame in beeld zetten of de home pagina van je browser wijzigen. Drie zaken die totaal los van elkaar staan. Ik denk dat je man bedoeld dat je geen meerdere virus scanners tegelijkertijd moet hebben draaien, en dat klopt inderdaad. Maar dat is in dit geval niet van toepassing.

Laatst bewerkt:
Comodo is een firewall en antivirus inderdaad. Malwarebytes verwijderd malware zoals programma's die ongevraagd reclame in beeld zetten of de home pagina van je browser wijzigen. Drie zaken die totaal los van elkaar staan. Ik denk dat je man bedoeld dat je geen meerdere virus scanners tegelijkertijd moet hebben draaien, en dat klopt inderdaad. Maar dat is in dit geval niet van toepassing.

Als ik Comodo laat scannen dan staat er daarboven Swel searching for malware. Dat is dan verwarrend. Ik kan ook elk onderdeel van Comodo tijdelijk uitschakelen, dat blijf ik dan maar doen terwijl malwarebytes draait.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan