Irfanview

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Irfanview

Ik heb 2 vragen:

Wanneer ik een willekeurige file of E-mail open waar foto's in zitten en die ik dan wil bekijken wordt men kennelijk altijd automatisch doorgelinkt naar Irfanview.

1) Kan men dit doorlinken ook naar een ander fotoprogramma maken en hoe doe je dit?

2) Wanneer ik een irfanview file met foto's open zie ik wel het Irfanview logo maar niet het plaatje zelf. Hoe is dit in testellen dat men wel de plaatjes allemaal ziet (ik bedoel dus niet thumbnails want dat werkt wel)

Met dank,

Chris

Vraag 1. Open IrfanView, kies Options/Properties en dan tabblad Extensions. Mep op Clear all en sluit af met OK. Geef dan in je eigen fotopramma aan bij extensions welke formaten met dit programma moet worden geopend.
Vraag 2. Als je IrfanView opent en je map met de bewuste foto's opzoekt en daar op eentje klikt zie je echt geen foto?
Zo staat het bij mij:

attachment.php

Bijlagen

• untitled - 1.jpg
    untitled - 1.jpg
    26,6 KB · Weergaven: 112
Dat had ik eerlijk gezegd ook al geprobeerd (miniatuurweergave selecteren).
Ik krijg dan alleen het kader van alle foto's, met nummesr en erin het Irfanview logo maar niet de afbeelding. Wanneer ik hier op klik dan komt de (grote)afbeelding wel normaal.

Chris

Ook in hetzelfde schermpje Preview active aangevinkt en het vakje daarnaast Details uitgevinkt?

Over je eerste vraag:

Open een willekeurige map (deze computer bvb.) en ga naar extra, dan mapopties. Klik op het tabblad bestandstypen. Zoek de extensies van de fotoformaten die jij het meeste gebruikt. (jpg, bmp, gif, ...). Klik deze aan en duw dan op wijzigen in..., wijs in de lijst je nieuw programma aan. Is misschien wel omslachtig, maar o zo efficient.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan