irq 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

jepewe

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Ik heb 2 computers. Beide hebben een netwerkadapter on-board en een losse adaper kaart. In de ene computer wijst XP irq 11 voor de on board adapter en irq 10 voor de ethernet kaart. In de andere zet XP ze beide op irq 11. Gevolg: ik kom wel op internet, d.w.z. aansluiting en password worden geaccepteerd, maar ik kan geen enkel url aanroepen. Alles eindigt dan in: kan de server niet vinden. Nou zou ik graag dat irq 11 willen veranderen in irq 10, maar onder bronnen in de iegenschappen voor alle kaarten is deze functie uitgeschakeld en kan dus niet benaderd worden. Weet iemand of en hoe zoiets gedaan kan worden?
alvast bedankt
Joop

Het IRQ heeft niets met internet of de werking daarvan te maken. Het IRQ is niets meer dan een hardware-adres die het moederbord gebruikt om contact te maken met de netwerkkaart. Je probleem ligt elders.

Hoe komt het dan, dat in de computer met 2 verschillende irq's alles naar behoren werkt met 2 adapters en in de computer met dezelfde irq's dit probleem ontstaat. Als ik de ethernetkaart daaruit haal, werkt internet plotseling naar behoren.
Joop

Ik weet niet hoe je e.e.a. aangesloten hebt en hoe je verbinding met internet maakt. Maak dat eerst een inzichtelijk.

Hallo jepewe.

Zet de netwerkaart gewoon eens in een ander pci slot.

Groetjes Erik Rothuis

Erik dat heb ik ook al geprobeerd maar niets heeft geholpen.
Joop

De kaart krijgt een IRQ toegewezen en zal dus werken, nogmaals, het probleem zit elders. Helaas vertel je niet wat je wilt doen en hoe je e.e.a. hebt aangesloten.

Tiborv,
Ik wil graag het internet op en mijn mappen delen op beide computers. De computer waar alles op werkt is mijn oude computer. Nu ik er een nieuwe bij heb wil ik graag vanaf die nieuwe computer werken, maar die vertikt het. Hij komt dus wel op het internet, maar weigert ook maar enige url op te roepen. Het netwerk werkt fijn, zelfs het internet delen werkt als ik van mijn oude computer (via de nieuwe...!) het internet op ga. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is die IRQ toewijzing. Vandaar dus,
Joop

Het feit dat je wel op internet komt maar verder niets kunt doen wijst erop dat de netwerkkaart werkt.

Probeer eens ipv van een URL het volgende in te typen:

http://212.204.228.112

Als dit wel werkt heb je een DNS probleem, werkt het niet meldt dan even exact hoe e.e.a. verbonden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan