IRQ probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
In de geheugen sectie had ik een vraag over steeds terugkerende blauwe schermen.Met nieuw geheugen leek het in eerste instantie opgelost maar uiteindelijk toch niet.

Nu heb ik met systeem info wat conflicten gevonden,maar ik weet eigenlijk niet hoe dit te gaan oplossen.Moet ik de hardware gaan verschuiven? of kan het in windows?(een geluidschip ed. kan ik moeilijk ergens anders plaatsen)

hier een weergave van de conflicten:

I/O-poort 0x00000000-0x00000CF7 PCI-bus
I/O-poort 0x00000000-0x00000CF7 Controller voor directe geheugentoegang

I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA nForce2 AGP Host to PCI Bridge
I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA GeForce 6600 GT

IRQ 20 Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller
IRQ 20 C-Media AC97 Audio Device
IRQ 20 NVIDIA MCP2S Serial ATA Compatible Controller (v2.6)

IRQ 22 Standard OpenHCD USB Host-controller
IRQ 22 NVIDIA Network Bus Enumerator

Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF PCI-bus
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA nForce2 AGP Host to PCI Bridge
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce 6600 GT

I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA nForce2 AGP Host to PCI Bridge
I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA GeForce 6600 GT

het betreft een:

* A7N8X-XE
* AMD AthlonXP 3200+
* G-skill 2x512mb dual chanel
* 2xSeagate 120Gb ATA 100
* 2xMaxtor 160Gb SATA
* Geforce 6600GT AGP
* NEC DVD RW ND-4550A
* NEC DVD RW ND-3520AW

Laatst bewerkt:
Heb je dan ook nu last van BOSD's?
En deze informatie, als die uit systeeminformatie komt, is het alleen een weergave van conflicten/delen, in dit geval het laatste, want anders werken die apparaten niet, en staat het er ook bij.

Het is volledig willekeurig,het gaat nu al een aantal uren goed.
Ik heb systeem herstel gisteren terug gezet naar een punt voordat de minidump vermeldingen in het logboek begonnen(naar 14mei),en heb er dus nog geen last van gehad.Maar ik zit eigenlijk gewoon te wachten dat het scherm weer op blauw gaat,en zoek daar dus een verklaring voor.

Maar meerdere apparaten op 1 adres zou toch voor voorrangs problemen kunnen zorgen bij het tegelijk gebruik.

Laatst bewerkt:
Die gedeelde IRQ's zijn sowieso virtuele IRQ's dat regelt windows allemaal softwarematig.
Alleen een BSOD geeft uitsluitsel over problemen ermee of met drivers of hardware problemen.

Dit zijn er 3 die ik gisteren kreeg

0x1000007F ------ 0x1000008E ------ 0x100000D1

Hier staan alle foutmeldingen met mogelijke oorzaken.

Maar verkeerde geheugentimings, geheugen was goed, had ik begrepen, te lage voedingsspanningen en te hoge temperaturen zorgen voor de meeste BSOD's.

Heb nog even rond geneusd, deze foutmeldingen komen ook vaak voor met verkeerde geheugen timings, geheugenfouten en nVidia videokaarten, neem wel aan dat je daar ook wel de nieuwste drivers voor gebruikt.

Laatst bewerkt:
geheugen is nieuw(en goed getest)ook de voeding is nieuw(met goede spanningswaarden)en voor de koeling heb ik net zalman koelers aangeschaft(met een 10 tot 15C reductie in temperatuur)

wederom een blauw scherm met de code 0x0000007f (0x000000d)(0x00000000)(0x00000000)(0x00000000)

tijdens gewoon internetten

Ik heb nog iets vreemds gevonden over de spanning met Everest.Ik zie dat de -12V lijn maar 1,46V geeft
en de -5V maar 2,34V.
Het is een Huntkey 450W voeding en ik heb deze geplaatst nadat ik blauwe schermen kreeg(om zo de voeding uit te sluiten)

Laatst bewerkt:
Volgens mij worden die - voedingsspanningen niet meer gebruikt, alleen bij de wat oudere borden en, naar wat ik heb begrepen, bij sommige Asrock borden.

Maare, gebruik je ook anti virus software van het geweldige merk Symantec?

ik had ook een stukje gelezen over symantec software gelezen,maar ik gebruik AVG antivirus.

hjllo zei:
ik had ook een stukje gelezen over symantec software gelezen,maar ik gebruik AVG antivirus.

Nou, nou, het valt niet mee, om achter het probleem te komen, maar hoe staat nu de cas latency in de bios? deze al eens verhoogt? en de flexible memsettings, staat die op on?

Hier nog maar een site met foutmeldingen.

Die foutmeldingen zijn alleen random, geen touw aan vast te knopen.

Heb je onlangs ook nog hardware veranderd (op het geheugen na natuurlijk)?
Je krijgt dit soort situaties ook vaak bij incompatible/defecte hardware.
Probeer anders eens met zo min mogelijk hardware op te starten, dus de pci kaartjes en dvd spelers enz. loskoppelen.

het heeft een maand goed gedraaid met het nieuwe geheugen,maar eigenlijk heb ik er sinds de aanschaf van dit moederbord al problemen mee(dat is ergens in november geweest)De configuratie heb ik inmiddels wel veranderd omdat ik blauwe schermen kreeg,maar ook met andere hardware blijft dit zich voor doen.

Ik ga nog even wat dingetjes uitzoeken(timings ed.)er klopt duidelijk iets niet,mijn SATA schijven doen ook vreemd.

Hij moet morgen maar even uit elkaar.

Ik had vanochtend weer een blauw scherm,nu met 0x100000d1 tcpip.sys(het schijnt vaak voor te komen wanneer de pc in rust is, met emule draaiend op de achtergrond.
In het log staan ook allemaal gele driehoeken met waarschuwingingen over tcpip(maximaal aantal gelijktijdige verbindingen)en fdisk.

De tcpip fout zal waarschijnlijk door Emule komen,omdat XP maar een beperkt aantal gelijktijge verbindingen toestaat.

Het wordt nu een beetje onoverzichtelijk,ik nu namelijk 3 topics lopen over kennelijk de zelfde problemen.Mijn excusses daarvoor.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je het beste eens een herstelinstallatie overwegen, het blijft aanmodderen op deze manier.

En voor die tcp/ip problemen kun je dit progje proberen.

Ik heb inmiddels een herinstalatie gedaan,en in eerste instantie leek alles in orde.Maar na 2 dagen weer een blauw scherm en op willekeurige momenten blijven ze komen.Steeds weer 0x100000D1 TCPIP.SYS

E-mule draait wel steeds op de achtergrond wanneer de pc crashed,ik kan alleen de reden daarvoor niet vinden.Ik heb ook het aantal gelijktijde verbindingen al aangepast,zonder resultaat.

hjllo zei:
Ik heb inmiddels een herinstalatie gedaan,en in eerste instantie leek alles in orde.Maar na 2 dagen weer een blauw scherm en op willekeurige momenten blijven ze komen.Steeds weer 0x100000D1 TCPIP.SYS

E-mule draait wel steeds op de achtergrond wanneer de pc crashed,ik kan alleen de reden daarvoor niet vinden.Ik heb ook het aantal gelijktijde verbindingen al aangepast,zonder resultaat.

Indien je een andere netwerkkaart hebt, deze eens proberen, het blijft toch elke keer die tcpip.sys, kan natuurlijk een fout in de hardware van de nu gebruikte netwerkkaart zijn, indie het wel werkt, mooi, zo niet, dan wordt het weer verden zoeken, alleen de vraag, waar.

Ik had eerder ook een aantal Fdisk meldingen in het log.Ik heb deze kunnen herleiden naar de externe 2,5" HD die ik vaak gebruik,elke keer dat ik deze aansluit/afkopppel,krijg ik een foutmelding in het log(en soms dus ook een BSOD)

De netwerk poorten zijn tegenwoordig allemaal geintegreerd op het moederbord,en ik gebruik ook al jaren geen pci kaart meer,dus die heb ik niet zo voorhanden om te testen.Maar er staat een andere computer in de planning voor het najaar dus tot die tijd modder ik nog wel even aan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan