IRQ vinden en wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Ik heb, naar het lijkt, een IRQ probleem met mijn draadloos netwerk. Als ik draadloos 'draai' dan krijg ik vroeger of later een blue screeen of death. En daar staat dan op de eerste regel:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Draai ik met een kabel heb ik geen problemen. Het gaat hier specifiek over mijn internerverbinding. Dus draadlood problemen via de draad niet.

Hieruit denk ik op te maken dat het een IRQ probleem is. Mijn vraag:

Waar vind ik de IRQ's? En hoe kan ik ze evenueel wijzigen. Het staat mij bij dat het 'in de oude oertijd' onder MS-DOS mogelijk was.

Wie kan mij helpen?

IRQ kun je in het Bios veranderen.Als je een ontvanger hebt die in een PCI slot zit(kaartje), dan kun je nog proberen wat er gebeurt als je van slot wisselt. Zo krijgt de kaart ook een ander IRQ.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL staat eigenlijk voor een stuurprogramma probleem.

Microsoft technet zei:
Beschrijvende tekst: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Gebruikelijke oorzaak: Er is geprobeerd wisselbaar geheugen te gebruiken op een te hoog IRQL (Interrupt Request Level). Dit komt meestal doordat stuurprogramma's onjuiste adressen gebruiken. De kernelmodusstuurprogramma's krijgen geen toegang tot het wisselbaar geheugen op een hoog IRQL.

Het gebruiken van een andere driver zal dan ook meer effect sorteren dan het wijzigen van een IRQ. Kijk dus eens of je een nieuwere driver (of oudere kan ook wel helpen) voor het draadloze gebeuren kunt vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan